Hayden Paddon győzelme nem sokon múlott. Az utolsó nap első gyorsasági szakaszán különösen trükkös körülmények között hajtott a mezőny és Paddon autója többször is lefulladt. Előnye az utolsó előtti gyorsasági szakaszra a második helyen autózó Ogierhez képest lecsökkent 2,6 másodpercre, de a Power Stage-re – El Condor 2 – összeszedte magát. Megnyerte azt és ezzel három bónuszpontot szerzett és végül 14,3 másodperccel Ogier előtt ért célba. Ez nem csak Paddonnek érdem, hanem a Hyundainak is, hiszen az új generációs autó első győzelmét szerezte meg az új-zélandi ezen a ralin.
„Alig tudom elhinni. A gyorsasági szakaszon tényleg mindent beleadtam! Óriási köszönet mindenkinek, főleg az otthon, Új-Zélandon szurkolóknak.” – nyilatkozta a versenygyőztes lelkesen. „Erre a ralira három hétig készültem. A múltban a szűk és kanyargós utak nem feküdtek nekem. Nem hittem, hogy nyerhetünk, de ma mindent beleadtam. Többet is nyerünk majd ezzel az autóval.” – tette hozzá.
Jari-Matti Latvala szolgáltatta a rali legnagyobb negatív szenzációját. A finn pilóta nagyot esett szombaton, s sajnos ezzel az első helyet elbukta, amely így Paddon ölébe hullott. Latvala nem tudta csalódottságát leplezni, győzelmi reményekkel vágott neki a dél-amerikai ralinak, s hősből semmi lett. Latvala mexikói szerencséje nem sokáig tartott, pedig szüksége lenne rá, hogy bizonyítsa, méltó helyen van a csapatnál a világbajnok Ogier mellett. Mexikóban az élen zárta a hétvégét, s szerencséjére Argentínában is murvás beállításokkal álltak rajthoz a versenyzők. Ezzel a lehetőséggel azonban mégsem tudott élni.
Sebastien Ogier második helyezése nem nagy meglepetés. A franciának kellett elsőként rajtolnia, így ő tisztogatta az utat a mögötte jövők előtt. Az ezüstérmes helyezés ellenére még mindig az egyéni ponttábla élén áll, s még növelte is előnyét. Jó úton halad negyedik világbajnoki címe felé. „Nagyon kemény rali volt, nem tudtam a maximumot hozni.” – nyilatkozta a VW bajnoka az El Condor 2-őt követően. „Bármi is az eredmény, nagyszerű heten vagyunk túl és nagyon jó volt itt lenni.” – tette hozzá önfeledten.
A Volkswagen elégedett lehet, hiszen a VW Motorsport II pilótája, Andreas Mikkelsen ért célba a harmadik helyen. Őt az a Dani Sordo követi, aki Mexikó után itt is a negyedik helyezett lett a Hyundai-al. Egy kis baleset és egy technikai hiba hátráltatta a spanyolt. Mads Östberg jelentősebb lemaradással lett ötödik az M-Sport autójával. A norvég pilótának az itinerrel gyűlt meg a baja és tért le emiatt az útról egy helyen.
Thierry Neuville-nek még mindig nem nagyon megy a versenyzés. A belga pilóta a hatodik lett, neki az autója elektromos rendszerével gyűlt meg a baja. Egy helyi induló, Marcos Ligato ért célba a hetedik helyen. Őt Eric Camilli és a veterán Henning Solberg követi a nyolcadik és kilencedik helyen. Latvala a Rally2 szabályozás értelmében folytatta a versenyzést, s a tizedik hely felé tartott, amikor a Power Stage-en problémái adódtak. Végül a 16. helyre bicegett a célba, s bár 25 percet vesztett, de még így is szerzett két pontot a Volkswagen számára. A tizedik helyezett Nicolas Fuchs nyerte a WRC2 kategóriát. Neki sem volt egyszerű ralija, hiszen autójának szervókormányzása ment tönkre.
2016-ös Argentin Rali eredménye
1. Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 3:40:52,9 2. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 3:41:07,2 3. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 3:41:58,1 4. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:42:10,0 5. Mads Östberg (NOR) Ford Fiesta RS 3:45:49,6 6. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:50:22,4 7. Marcos Ligato (ARG) Citroën DS3 3:50:32,1 8. Eric Camilli (FRA) Ford Fiesta RS 3:51:08,9 9. Henning Solberg (NOR) Ford Fiesta RS 3:51:41,4 10. Nicolas Fuchs (PER) Skoda Fabia R5 4:05:35,7
Ismét hosszú – négy hetes – kihagyás következik a Rali Világbajnokságban. A csapatok visszatérnek Európába, hogy 2016. május 19-22. között Portugáliában álljanak rajthoz. Bár ez az egyik legnehezebb európai rali, mégis a nézők számára az egyik legkedveltebb is egyben. Nagyon érdekes verseny elé nézünk, amelynek kiszámíthatatlan a végkimenetele. A verseny abszolút favoritja mégis az a Sebastien Ogier, aki négyszer is megnyerte ezt a ralit. 2015-ben a poraiból sokadszorra visszatért Latvala nyert.
A világbajnokság eredménye az Argentin Rali után:
Egyéni 1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 96 pont 2. Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 57 pont 3. Mads Östberg (NOR) M-Sport WRT 52 pont 4. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 48 pont 5. Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 44 pont 6. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 27 pont 7. Ott Tanak (EST) DMACK WRT 24 pont 8. Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 23 pont 9. Stephane Lefebvre (FRA) Abu Dhabi WRT 10 pont 10. Henning Solberg (NOR) Henning Solberg 8 pont Gyártók 1. Volkswagen Motorsport 117 pont 2. Hyundai WRT 81 pont 3. Ford Stobart 62 pont 4. Hyundai Motorsport N 49 pont 5. Volkswagen Motorsport II 45 pont 6. DMACK WRT 30 pont 7. Jipocar Czech National Team 6 pont
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!