Hayden Paddon még sosem járt ilyen közel ahhoz, hogy nevét beírja a Svéd Ralik történetébe, hiszen új-zélandi még nem állt a dobogó tetején. A Hyundai pilótája nagyon megközelítette az élen haladó Ogier-t, de az utolsó gyorsasági szakaszon, a Power Stage-en, eltört autójának hűtője, ami megpecsételte a sorsát.
Sebastien Ogier nem adta könnyen az első helyet. A második nap reggelére előnye lecsökkent Paddonhoz képest, ezért mesteri fokozatra kapcsolt jégvezetésből, s előnyt kovácsolt később abból, hogy a Power Stage-en utoljára rajtolt, így kedvező körülmények között könnyedén megszerezte a Power Stage győzelemért járó három extra pontot. Ezzel a francia pilóta elmondhatja, hogy tökéletes kezdte meg az idei versenyszezont. Az eddigi mérlege: két győzelem, két Power Stage győzelem. Ennél jobb nem is lehetne.
A kritikusan kevés hómennyiség miatt lerövidített ralin sokan defektekkel és egyéb műszaki meghibásodásokkal küszködtek. Paddon versenye sem volt hibától mentes, hiszen a Power Stage-en nekiment autójával egy útszéli táblának és ekkor sérült meg autója hűtője. Gyors javításokkal megoldotta, hogy vissza tudjon manőverezni a 86 km-rel arrébb lévő szervizparkba. Ezzel a Hyundai pilótája második ezüstérmes helyezését szerezte meg a Rali Világbajnokságban (tavaly az Olasz Ralin lett második).
Mads Östberg harmadik helyezésével az M-Sport idei első dobogós helyezését gyűjtötte be. Őt a VW II pilótája, Andreas Mikkelsen követi lecsúszva a dobogóról. Ott Tanaké az ötödik hely, őt pedig Dani Sordo követi a hatodikon. A spanyolt is defekt hátráltatta egy jobb helyezés elérésében. A WRC legendája, Henning Solberg gyűjthette be a hetedik helyért járó pontokat és elismerést. Craig Breen a nyolcadik helyen debütált a Citroennel, őt az az Elfyn Evans követi, aki zsinórban második WRC2 győzelmét gyűjthette be. Teemu Sunin lett a tizedik.
Kris Meeke karöltve Jari-Matti Latvanennel ezúttal sem volt túl szerencsés. Meeke bár harmadik lett a Power Stage-en, s így egy ponttal gazdagodott, pénteken egy sziklának csapódva kiesett, miközben Ogier-val harcolt az első helyért. A Rally2 szabály értelmében folytatta a versenyt, s lett harmadik az utolsó mért szakaszon. Jari-Matti Latvala nem túl fényesen kezdődő szezonja folytatásaként már a nyitó napon kiesett. A finn pilóta autójának kardántengelye eltört és így ismét pontok nélkül távozik, csakhogy ezúttal abból a Svédországból, ahonnan 2014-ben még a győztes trófeával utazott el.
2016-os Svéd Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 1:59:47,4 2. Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 2:00:17,2 3. Mads Östberg (NOR) Ford Fiesta RS 2:00:43,0 4. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 2:00:58,2 5. Ott Tanak (EST) Ford Fiesta RS 2:01:38,1 6. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 2:02:11,4 7. Henning Solberg (NOR) Ford Fiesta WRC 2:02:27,4 8. Craig Breen (GBR) Citroën DS3 2:02:32,0 9. Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta RS 2:05:04,4 10. Teemu Suninen (FIN) Škoda 2:05:19,0
A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2016. március 3-6. között kerül megrendezésre a Svéd Ralitól teljesen eltérő, lényegesen kellemesebb időjárási körülmények között zajló Mexikó Rali. Hagyomány, hogy az első két télies rali után egy nagy fordulattal megérkezik a mezőny a szezon első murvás és meleg éghajlatú ralijára. Sebastien Loeb után Sebastien Ogier lett a Mexikó Rali koronázatlan királya. 2013 óta zsinórban nyer ezen a dél-amerikai megmérettetésen. Idén sem várható ez másként.
A világbajnokság eredménye a Svéd Rali után:
1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 56 pont 2. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 33 pont 3. Mads Östberg (NOR) M-Sport WRT 27 pont 4. Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 18 pont 5. Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 18 pont 6. Ott Tanak (EST) DMACK WRT 16 pont 7. Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 15 pont 8. Stephane Lefebvre (FRA) Abu Dhabi WRT 10 pont 9. Henning Solberg (NOR) Henning Solberg 6 pont 10. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 6 pont
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!