Sebastien Ogiernek és a Citroennek nagyon feküdt a mexikói murvás terep. A 35 éves pilóta péntek délután az élre állt, s onnan már nem lehetett letaszítani. Tanak közben Elfyn Evans-szal küzdött a második helyért, s az utolsó nap győztesen került ki ebből a csatából. Ogier győzelme azért nagy szám, mivel ezt rali világbajnoki pályafutása harmadik gyártójával, ezúttal a francia Citroennel szerezte meg. Versenyzői kvalitását mutatja, hogy túl tudott lendülni a kezdeti zökkenőkön egy új autóval, gyorsan megtalálta a hangot a csapattal, amelyet aztán egy újabb győzelemmel jutalmazott.

Forróság és kemény murvás utak várták a ralis mezőnyt, amely a télből éppen kikászálódó Európából utazott el az amerikai kontinensre. S ott mindjárt az eddigiektől teljesen más körülmények és útfelület fogadta a ralisokat. Ezzel és az autók problémáival is megküzdöttek s célba jutottak. Nem volt ezzel másként a versenygyőztes pilóta sem, akinek autójának differenciálműjével akadt gondja még szombat éjszaka, ezért vasárnap nagyon bele kellett húznia, hogy Tanak nehogy beérje őt.

Ogier 2013 óta gyűjtögette a mexikói győzelmeket (amelyből ez volt az ötödik), s ráadásul 2008-ban ezen a ralin debütált a világbajnokságban. „A pályám kezdete óta különleges számomra ez a hely, s örülök, hogy ez így is marad. Nehéz hétvége volt nehéz körülmények között. Nem volt problémamentes ez a rali számunkra, de próbáltuk a legjobbat kihozni belőle és végül maximális pontszámmal távozunk.” Ogier a végső győzelem mellett begyűjtötte még a Power Stage győzelemért járó öt extra pontot is.

Ott Tanak nagyon kedvezőtlen helyről vágott neki a ralinak. Mivel ő vezeti az egyéni ponttáblát, neki kellett elsőként rajtolnia és ellátnia az útsepregető feladatát. Szörnyen rossz útviszonyok várták a Toyota pilótáját. Az utolsó napon 30 fok feletti hőmérsékletben is megtartotta a második helyezését, ami ilyen előzmények után nagyszerű eredménynek számít. Egyébként Tanak és a harmadik Evans volt az egyetlen élvonalbeli pilóta, aki nem küszködött autója meghibásodásával a szezon első murvás raliján. Thierry Neuville számára nem marad kellemes emlék a hétvégi megmérettetés. A belga pilóta betegen versenyzett és nem találta a tempóját a magaslati szakaszokon. Negyedik helyezésével az egyéni ponttábla harmadik helyére esett vissza, miután Ogier a győzelemmel a második helyre ugrott.

Kris Meeke ért célba ötödikként, amely legjobb eredménye eddig a Toyotával. Nagy nyomásra nem kellett számítania a mögötte jövőktől, hiszen a hatodik helyen messze lemaradva követte őt a mexikói Benito Guerra. Két mexikói és egy kolumbiai pilóta is bekerült az első tízbe egy-egy Skodával. Ami nagy meglepetés, hogy Guerra és a kolumbiai Wilkinson olyan gyári menőket is kielőzött, mint Jari-Matti Latvala vagy Dani Sordo. Javukra legyen írva, hogy Latvala törött hűtővel küzdött, Sordo pedig igyekezett visszaszokni, miután idén ez volt a spanyol első ralija. A helyi hős Guerra lett a WRC2 kategóriagyőztes, s Marco Bulacia Wilkinson követi a mexikóit a második helyen a WRC2-es tabellán. Ricardo Trivino Bujalil egy újabb mexikói pilóta zárja az első tizet.

A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2019. március 28-31. között kerül megrendezésre a Korzika Rali, tehát ismét tavasszal. Korzikán először megy a mezőny teljesen aszfaltos utakon. Tavaly az a Sebastien Ogier ért itt célba, aki akkor Mexikó után Korzikán újrázni tudott. Idei sikerén felbuzdulva minden bizonnyal azon lesz a Citroen pilótája, hogy saját és csapata hazai raliján is behúzza az első helyet.

2019-es Mexikó Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA) Citroën C3 3:37:08,0
2. Ott Tanak (EST) Toyota Yaris 3:37:38,2
3. Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta 3:37:57,9
4. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:38:35,0
5. Kris Meeke (GBR) Toyota Yaris 3:43:14,2
6. Benito Guerra (MEX) Skoda Fabia R5 3:52:43,5
7. Marco Bulacia Wilkinson (COL) Skoda Fabia R5 3:55:59,5
8. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Yaris 3:56:03,9
9. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:59:52,1
10. Ricardo Trivino Bujalil (MEX) Skoda Fabia R5 4:03:29,7

A világbajnokság állása
1. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRT 65 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) Citroen WRT 61 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 55 pont
4. Kris Meeke (GBR) Toyota Racing WRT 35 pont
5. Elfyn Evans (GBR) M-Sport Ford WRT 28 pont
6. Esapekka Lappi (FIN) Citroen WRT 20 pont
7. Sebastien Loeb (FRA) Hyundai WRT 18 pont
8. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRT 14 pont
9. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 12 pont
10. Benito Guerra (MEX) Benito Guerra 8 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRC 86 pont
2. Citroen WRT 78 pont
3. Hyundai WRT 77 pont
4. M-Sport Ford WRT 45 pont