Meglepő módon Szardínia idén is bekerült a versenynaptárba és a koronavírusos helyezkedések ellenére sikerült bent is maradnia. Ez elég nagy szám, ha számításba vesszük, hogy az újraindítás utáni négy versenyből csak kettő volt benne az eredeti versenynaptárban is és kettő teljesen új. Két éve még arról is szó volt, hogy se Korzikára, se Szardíniára nem megy a világbajnokság, mivel nehézkes ezekre a szigetekre való odajutás és a logisztika a csapatok számára. A pilóták viszont szívesen utaznak erre az olaszországi szigetre versenyezni és tesztelni. Mivel nyárról őszi időpontra került a verseny, ezúttal nem a szokásos kánikula várható a hétvégére. 30°C-os hőség helyett várhatóan 20°C fok és esős időjárás teheti trükkössé az esőben igencsak csúszós olasz murvát a 64 rajthoz álló autó számára.

Mindenki az időjárást tanulmányozta az elmúlt napokban, ugyanis nem mindegy, hogy ki hányadik helyen rajtol száraz vagy esős murván. Száraz murván hátrányt jelent a nyitó napon elsőként rajtolni, mivel a söprögetés jelentősen lelassítja az elsőként rajtolókat. Minél hátrébbról kezd egy-egy autó, annál nagyobb eséllyel fog tiszta utakon versenyezni. Esős időben azonban megfordul a helyzet. Az első nap az elsőként rajtolóé az előny, jelen esetben a világbajnoki rangsor első helyén álló Elfyn Evansé.

2019-ben rali világbajnoki pályafutása második győzelmét szerezte meg Dani Sordo a Szardínia Ralin. Teemu Suninennek jót tett akkori navigátorváltása, hiszen első közös versenyük során másodikként értek célba a Forddal. Andreas Mikkelsen a bronzérmes hellyel növelte tovább a Hyundai amúgy sem kicsi örömét. A technikai sport és ez a murvás megmérettetés nagyon kiszámíthatatlan. Az akkori három éllovas egyikének sem állt a zászló, így idén Sebastien Ogiernek nagyon oda kell tennie magát, ha meg akarja előzni Elfyn Evanst az egyéni ponttáblán. Ehhez azonban lesz még egy-két szava a címvédő világbajnok Ott Tanaknak, a 20 évesen már szupersztár Kalle Rovanperának és persze Thierry Neuville-nek.

A durva olasz murvás utak alaposan próbára teszik a mezőnyt a rali három napja alatt. Szardínia azonban kedvelt helyszíne a murvás teszteknek, emiatt jól ismerik a csapatok a körülményeket. A kellemes környezet, a délies időjárás és a nehéz pályák ideálissá teszik az olasz versenyhelyszínt a murvás gyakorlásokra. Az itteni gyors és szűk gyorsasági szakaszokon nincs lehetőség a hibázásra.

2004 óta rendezik meg az Olasz Ralit Szardínia szigetén, ugyanis akkor az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is. S mit keres Petter Solberg és Andreas Mikkelsen együtt egy Citroen C3 WRC-ben? A két norvég pilóta teszteli a Pirelli új versenygumijait a hétvégén. Mikkelsen csütörtökön a pályabejáráson ül a volán mögé, miközben a veterán Solberg a Power Stage-en mutatja meg, hogyan is vezetnek az „öregek”.

A rali
A 2020-as Szardínia Rali három napon át tart, s a 16 gyorsasági szakasz 238,84 km-t tesz majd ki. A verseny teljes távja: 1199,15 km. Idén is Alghero városa ad otthont a rali főhadiszállásának és a szervizparknak. A Monte Lerno Micky’s Jumpja a szezon egyik leglátványosabb ugratója. Az olaszországi Covid-19 szabályok értelmében zártkapus verseny lesz.

A világbajnokság állása a Török Rali után:
Pilóták
1. Elfyn Evans (GBR) Toyota Yaris 2:43:02,7
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai i20 2:43:37,9
3. Sebastien Loeb (FRA) Hyundai i20 2:44:02,1
4. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Yaris 2:45:38,6
5. Gus Greensmith (GBR) Ford Fiesta 2:47:11,0
6. Esapekka Lappi (FIN) Ford Fiesta 2:48:38,9
7. Kajetan Kajetanowicz (POL) Skoda Fabia 2:55:38,2
8. Pontus Tideman (SWE) Skoda Fabia 2:56:02,4
9. Adrien Fourmaux (FRA) Ford Fiesta 2:56:45,3
10. Marco Bulacia (BOL) Citroen C3 2:57:49,1

Gyártók
1. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 97 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 79 pont
3. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 70 pont
4. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 70 pont
5. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 65 pont
6. Esapekka Lappi (FIN) M-Sport Ford WRT 38 pont
7.Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 34 pont
8. Craig Breen (IRL) Hyundai WRT 25 pont