Nagyon izgalmas vége lett a Szardínia Ralinak. Sebastien Ogier vezetett a rali nagy részében, de szombat délután elkezdte őt támadni az egyéni világbajnokságban vezető Thierry Neuville. Ez odáig vezetett, hogy vasárnap már ölre menő harc folyt a Hyundai és az M-Sport pilótája között a győzelemért. Ogier még 0,8 másodperces előnnyel vágott neki az utolsó szakasznak, a Sassari-Argentiera 2-nek, de az utána következő Neuville olyan nagyot autózott a Hyundai i20-assal, hogy megelőzte a franciát 0,7 másodperccel. Ezzel ráadásul az egyéni ponttábla élén is növelte előnyét 27 pontra Ogier-val szemben. Érdekesség, hogy ez a Rali Világbajnokság történetének harmadik legkisebb különbséggel szerzett győzelme volt. Neuville gyakorlatilag leutánozta tavalyi diadalát az Argentin Ralin, ahol szintén 0,7 másodperces előnnyel győzött Elfyn Evans előtt.

„Mindent beleadtam, tényleg nagyszerű harc volt és milyen kicsi lett a különbség a végén.” – szögezte le lelkesen a versenygyőztes. „Döntést kellett hoznunk az utolsó szakasz előtt és a döntésünk az volt, hogy győzelemért hajtunk. Erősen hittünk benne és keményen toltuk.” – tette hozzá. Nem csak a kis időkülönbséggel való győzelem teszi különlegessé a versenyt, hanem egy különös eset is. Sebastien Ogier az utolsó előtti szakaszon nagy sietségében elfelejtette magával vinni az ellenőrző kártyáját. Bár Ott Tanak utána vitte, de hogy ez büntetéssel vagy esetleg kizárással jár-e, az még ezután dől majd el.

Hayden Paddon nem törődve az előző ralin elszenvedett balesete miatt fájó hátával megszerezte a negyedik helyezést Mads Östberg Citroenje előtt. Craig Breen lett a hatodik, akit pedig az a Jari-Matti Latvala követett, aki azután, hogy a nyolcadik helyre esett vissza egy büntetés követően, visszaverekedte magát a hetedik helyre. Latvala toyotás csapattársa, Ott Tanak ért célba a nyolcadik helyen. Az észt pilóta autójának korábban megsérült a hűtője s emiatt nem tudott jobb helyezést elérni. A WRC2 győztes Jan Kopecky ért célba kilencedikként és az első tizet Teemu Suninen zárja, aki a Rally2 szabályozásnak köszönhetően folytatta a ralit kiesését követően.

A ralimezőny nyári pihenőre vonul, s legközelebb a jövő hónap végén, 2018. július 26-29. között állnak majd munkába a csapatok a Finn Ralin. Tavaly meglepetéseredmény született Finnországban, már ami a raligyőztes személyét illeti. Ezen a versenyen északi pilótáknak szokott állni a zászló, s ez 2017-ben is így volt. Esapekka Lappi első rali világbajnoki győzelmét szerezte meg akkor. A brit Elfyn Evans a második helyre ékelődött be az első Lappi és a szintén finn harmadik helyezett Juho Hanninen közé.

2018-as Szardínia Rali eredménye
1. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:29:18,7
2. Sebastien Ogier (FRA) Ford Fiesta WRC 3:29:19,4
3. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Yaris WRC 3:31:15,0
4. Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 3:32:13,9
5. Mads Östberg (NOR) Citroën C3 WRC 3:32:29,6
6. Craig Breen (IRL) Citroën C3 WRC 3:33:50,4
7. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Yaris WRC 3:40:40,8
8. Ott Tanak (EST) Toyota Yaris WRC 3:41:56,9
9. Jan Kopecky (CZE) Skoda Fabia R5 3:42:33,3
10. Teemu Suninen (FIN) Ford Fiesta WRC 3:44:49,1

A világbajnokság állása a Szardínia Rali után
1. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 149 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 122 pont
3. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRC 76 pont
4. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRC 73 pont
5. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 60 pont
6. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 54 pont
7. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 45 pont
8. Kris Meeke (GBR) Citroen WRT 43 pont
8. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 37 pont
10. Craig Breen (IRL) Citroen WRT 34 pont

Gyártók
1. Hyundai WRT 212 pont
2. M-Sport WRT 184 pont
3. Toyota Racing WRC 161 pont
4. Citroen WRT 129 pont