A Hyundai pilótája pénteken ragadta magához a vezetést, mikor Ott Tanak törött tengelye miatt megpördült. Szombaton aztán egy generátormeghibásodás végleg véget vetett az észt dobogós reményeinek, s ezzel egyenes út vezetett Neuville győzelméig. Fekszik a belga számára az argentin terep, 2017 után ismét győzelemre vitte csapatát.
„Nagyszerűen érzem magam és büszke lehetek arra, amit elértem. Fantasztikus autónk volt a hétvégén, nagyon kényelmesen éreztem magam benne. Az egész csapat keményen dolgozik és látszik is az eredménye. A elsőség nagyon jó a világbajnokság szempontjából, de a következő versenyek nehezebbek lehetnek.” – figyelmeztet a versenygyőztes pilóta.
Andreas Mikkelsen számára nagyszerű eredménynek számít a második helyezés, főképp a kihagyott Korzika Rali után. Több, mint egy éve állt dobogón utoljára a norvég, s amellett, hogy ez jó megerősítés számára, megmutathatja a csapatnak, hogy érdemes számolni vele. A következő ralin, a világbajnokságban idén debütáló Chilében is ő vezetheti a Hyundait, s bizonyára nagyon készül rá, hogy éljen is a lehetőséggel. Sebastien Ogier harmadik lett a Citroennel, de nagy csatát vívott ezért a negyedikként befutó Kris Meekével. Utóbbi egy defektet is kifogott az utolsó öt kilométeren. Ogier nagyon hajtott, a Power Stage-et is megnyerte, s begyűjtötte az azért járó öt pontot. Meeke ralija nem bizonyult túl szerencsésnek. Még szombaton tíz másodperces büntetést szedett össze, mert rossz útvonalon haladt és emiatt a dobogósról az ötödik helyre esett vissza. S hiába verekedte vissza magát az északír versenyző az élmezőnybe, aztán újra visszazuhant.
Jari-Matti Latvala egy ötödik hellyel ünnepelte 200. rali világbajnoki rajtját. Ez a helyezés felüdülés volt számára, hiszen egyedül a Monte-Carlo Ralin sikerült még az ötödik helyen célba érnie, a többin hátrébb végzett. A finn pilótát a nagyon csalódott Dani Sordo követi a hatodik helyen, aki sokat szenvedett autója erőtlensége miatt, s a negyedik helyről csúszott vissza a hatodikra. Chilében sajnos nem bizonyíthat a spanyol, át kell engednie az autóját az ott induló Sebastien Loebnek.
A hetedikként végző Teemu Suninen volt az egyetlen M-Sport pilóta, aki célba ért. Elfyn Evans ugyanis még szombaton karambolozott és kiesett. Ott Tanak megpróbáltatásai dacára végül nyolcadik lett. Az első tizet Mads Östberg és a WRC2 győztes Pedro Heller zárja. A Rali Világbajnokság mezőnye ezúttal nem tér vissza Európába, hiszen két hét múlva (2019. május 8-12.) debütál a murvás Chile Rali. Aki megszerzi az első győzelmet, annak a neve bekerül a Rali Világbajnokság történelemkönyvébe.
2019-es Argentin Rali eredménye
1. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:20:54,6
2. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai I20 3:21:43,0
3. Sebastien Ogier (FRA) Citroën C3 3:21:59,4
4. Kris Meeke (GBR) Toyota Yaris 3:22:00,8
5. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Yaris 3:22:15,7
6. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:22:21,3
7. Teemu Suninen (FIN) Ford Fiesta 3:25:51,9
8. Ott Tanak (EST) Toyota Yaris 3:35:19,4
9. Mads Östberg (NOR) Citroën C3 3:35:23,1
10. Pedro Heller (CHL) Ford Fiesta 3:41:09,1
A világbajnokság állása
1. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 110 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) Citroen WRT 100 pont
3. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRT 82 pont
4. Kris Meeke (GBR) Toyota Racing WRT 54 pont
5. Elfyn Evans (GBR) M-Sport Ford WRT 43 pont
6. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 30 pont
7. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRT 29 pont
8. Esapekka Lappi (FIN) Citroen WRT 26 pont
9. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 26 pont
10. Sebastien Loeb (FRA) Hyundai WRT 22 pont
Gyártók
1. Hyundai WRT 157 pont
2. Toyota Racing WRC 120 pont
3. Citroen WRT 117 pont
4. M-Sport Ford WRT 78 pont