„Nehéz szezon van mögöttem, felszabadulás, hogy végre győzni tudtunk a nagyon nehéz belga hétvégét követően. A legfontosabb most mégis az, hogy a három dobogós hely a csapaté lett, s sok év után végre megszereztük a teljes dobogót.” – szögezte le a versenygyőztes belga pilóta.
A Hyundai csodás hétvégéjét beárnyékolta a csapaton belüli csapatutasítások körüli feszültség. Kalle Rovanperáról, a Toyota egyéni világbajnoki címre esélyeséről pilótájáról hamar kiderült, hogy küszködik a görög murván. Így Ott Tanak az egyéni koronára esélyesként lépett előre. Ha Neuville előtt végzett volna, akkor hét extra pontot tudott volna bezsebelni a hétvégén az észt. Nem így lett, mivel a Hyundai Motorsport elnöke, Sean Kim közbeszólt és utasította Neuville-t és Tanakot, hogy tartsák pozíciójukat.
Tanak megnyerte a Power Stage-et, amivel öt extra pontot gyűjtött. Rovanpera lett ugyanott a második, emiatt Tanak 53 pontra csökkentette hátrányát a világbajnokságban a finnhez képest. Neuville további 23 ponttal van leszakadva a harmadik helyen. Az eddig eléggé gyengélkedő Hyundai szintén ledolgozott lemaradásából a Toyotához képest. Jelenleg 63 pontos hátrányban van a Toyota mögött három versennyel a szezon vége előtt.
Ott Tanak joggal volt dühös azután, hogy világbajnoki álma elé akadályokat görgetett csapata, vagy legalábbis nem segítette azt. Keserűen nyilatkozott, s szerinte a világbajnokságot tekintve nem volt jó ez a döntés. Szerinte csak akkor tekinthető annak, ha PR szempontokat vesznek figyelembe, s most ez történt.
Bár a szombat és a vasárnap teljes egészében a Hyundai napja volt, a pénteki napon az M-Sport dominált. A csütörtök esti szuperspeciális szakaszt Neuville nyerte, de pénteken az összes szakaszon Sebastien Loeb ért célba elsőként. Mikor azonban túlment egy hajtűkanyaron, csapattársa, Pierre-Louis Loubet megnyerte ralis pályafutása első szakaszgyőzelmét és az élre állt. Még egyet győzött, majd az utolsó szakaszon ismét Loeb győzedelmeskedett. Loubet-nak nem volt szerencséje, bal első defektet szedett össze, több, mint egy percet vesztett és visszaesett a hetedik helyre. Végül a negyedik helyen ért célba.
Loeböt üldözi a balszerencse immár zsinórban harmadik raliján. A kilencszeres világbajnok autója technikai meghibásodása miatt fel kellett adnia a küzdelmet. Autója generátorával volt gond, s bár Loeb és női navigátora mindent megtett azért, hogy megjavítsa, kifutottak az időből és kénytelek voltak kiállni. Vasárnap aztán nem indultak el a Rally2 szabály alatt. Craig Breen lett az ötödik, de nagyon nem indult jól a rali számára. Pénteken a negyedik szakaszon defektet kapott, s így ő volt az egyedüli Rally1 pilóta, akinek komoly problémával kellett szembenéznie aznap. Ezután azonban nagy sebességre kapcsolt, jó tempóban haladt és az ötödik helyre vitte célba Ford Pumáját.
Takamoto Katsuta volt a legjobb Toyota-pilóta. A japán a hatodik lett Görögországban, de nem ment neki a versenyzés. Nem érezte jól magát az autóban, így nem is ment tempósan. Sokan kiestek, emiatt az első tízbe váratlan versenyzők is bekerültek. Emil Lindholm hetedik lett a Skoda Fabiával. A finnt Nyikolaj Griazsin, Alexandros Tsouloftas és Eyvind Brynildsen követte az első tízben.
Folytatás három hét múlva (2022. szeptember 29 – október 2.) a világbajnokságba visszatérő murvás Új-Zéland Ralival. 2012 után tér vissza ez a távoli verseny a Rali Világbajnokságba. A 2012-es versenyt Sebastien Loeb nyerte egy Citroen DS3 volánja mögött.
2022-es Akropolisz Rali eredménye
1. Thierry Neuville (BEL) Hyundai i20 N Rally1 HYBRID 3:34:52,0
2. Ott Tanak (EST) Hyundai i20 N Rally1 HYBRID 3:35:07,0
3. Dani Sordo (ESP) Hyundai i20 N Rally1 HYBRID 3:36:41,7
4. Pierre Loubet (FRA) Ford Puma Rally1 3:38:34,2
5. Craig Breen (IRL) Ford Puma Rally1 3:39:01,0
6. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Yaris Rally1 HYBRID 3:41:13,1
7. Emil Lindholm (FIN) Skoda Fabia Evo Rally2 3:42:38,6
8. Nyikolaj Griazsin (ANA) Skoda Fabia Evo Rally2 3:43:14,7
9. Alexandros Tsouloftas (GRC) Volkswagen Polo GTI Rally2 3:45:45,8
10. Eyvind Brynildsen (NOR) Skoda Fabia Evo Rally2 3:45:48,7