A rali első két napján állandóan változott a sorrend, ezért az utolsó napig nem lehetett pontosan tudni kik is állhatnak majd a Spanyol Rali dobogójára. Sebastien Loeb is jól ment, s tudható volt, hogy fekszik neki ez a verseny. Sikerei csúcsán, 2005-2012 között zsinórban nyerte ezt a versenyt. Azt azonban senki nem gondolta, hogy a rali vb-ből már kiszállt francia klasszis nyer vasárnap, hiszen a szombatot a harmadik helyen zárta. A tapasztalat azonban mindent vitt ezen a vegyes útfelszínű ralin. Az aszfalt utak gyorsan száradtak vasárnap és a Citroennel versenyző pilóta rakott fel egyedül kemény gumikat az autójára, amivel jobb tapadást ért el a lágyabb abroncsokon hajtó pilótáknál. S ezzel a javára fordította a rali állását. „Majdnem több, mint hat év után nagyszerű érzés nyerni. Ráadásul olyan csata után, amikor csak a célban tudtuk meg, hogy nyertünk, csodás dolog. Soha nem gondoltam volna, hogy ismét nyerni fogok.” – nyilatkozta elérzékenyülten Loeb.
Jari-Matti Latvala nagyon jó formában volt, s jó úton haladt a győzelem felé, de a 17. gyorsasági szakaszon elcsapott egy követ, defektje lett és visszaesett a mezőnyben. Ezzel ezüsttálcán nyújtotta a második helyet a címvédő Ogiernek, aki ráadásul harmadik lett a Power Stage-en, így visszatornázta magát az egyéni ponttábla élére alig egy versennyel a szezon vége előtt. Thierry Neuville biztosan nem írja be ezt a ralit a kedvencei közé. A belga pilóta csak negyedik lett, s elvesztette a vb-elsőséget is. Az utolsó néhány méteren csapta neki autóját egy sziklának, amivel eltört a Hyundai jobb hátsó kereke. Ha ez még nem lenne elég, a Power Stage során épphogy lemaradt a pontszerző helyekről, csak hatodik lett azután, hogy defektet kapott. Így az után az Elfyn Evans után ért célba végül, akinek ez a második dobogós helyezése idén Portugália után.
A helyi sztár, Dani Sordo kaparintotta meg az ötödik helyet, miközben Ott Tanak, aki egyébként első lett a Power Stage-en, a hatodik helyre vitte célba a Toyotát. Ezzel az észt pilótának még maradt egy kis esélye a vb-címre, hiszen még 30 pontot lehet szerezni, ő pedig 23 ponttal lemaradva áll az egyéni ponttábla harmadik helyén. A toyotás csapattársak: Lappi és Latvala lettek a hetedik és nyolcadik helyezettek. Az első tizet Craig Breen és Andreas Mikkelsen zárja. Jan Kopecky lett a WRC2 kategória győztese a Skodával Petter Solberg előtt, aki ezen a ralin debütált a Volkswagen Polóval.
A Rali Világbajokság idén is a távoli Ausztráliában ér véget (2018. november 15-18.). Izgalmas szezonfinálé szemtanúi leszünk, hiszen hármas csatából kerül majd ki a végső győztes a Kenguruk Földjén.
2018-as Spanyol Rali eredménye
1. Sebastien Loeb (FRA) Citroën C3 WRC 3:12:08,0
2. Sebastien Ogier (FRA) Ford Fiesta WRC 3:12:10,9
3. Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta WRC 3:12:24,5
4. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:12:25,0
5. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:12:26,6
6. Ott Tanak (EST) Toyota Yaris WRC 3:13:11,9
7. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Yaris WRC 3:13:24,6
8. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Yaris WRC 3:13:34,4
9. Craig Breen (IRL) Citroën C3 WRC 3:14:15,0
10. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai I20 3:14:56,2
A világbajnokság állása a Spanyol Rali után
1. Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 204 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 201 pont
3. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRC 181 pont
4. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRC 110 pont
5. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 102 pont
6. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 84 pont
7. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 71 pont
8. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 70 pont
Gyártók
1. Toyota Racing WRC 331 pont
2. Hyundai WRT 319 pont
3. M-Sport WRT 306 pont
4. Citroen WRT 216 pont