„Nehéz hétvége volt. Mivel folyamatosan versenyben voltunk a győzelemért, kivéve tegnap délután (szombaton), ezért azt gondoltuk, hogy számunkra vége a játéknak és nem győzhetünk. Nem a legédesebb győzelmem ez, hiszen óvatosan hajtottunk végig, de hát ez egy ilyen játék. Pontok tekintetében nagyszerű eredményt értünk el, tehát boldog vagyok.” – szögezte le Evans, aki egyébként idén az egyetlen pilóta, akinek sikerült dupláznia (Svédországban is ő nyert).
A köves szakaszok áldozatokat szedtek, sok pilótát defekt hátráltatott. Evans malmára hajtotta a vizet, hogy az utolsó napot első helyen kezdő Neuville, valamint Loeb és Ogier is defektet kapott, így a walesi pilóta töretlenül menetelhetett előre az utolsó nap négy szakaszán. A második helyezett belga pilóta a Power Stage győzelemmel és az azért járó öt bónuszponttal vigasztalódhat. Ott Tanak négy pontot kapott a második helyért, Kalle Rovanpera hármat a harmadikért. Két pont Evansnak jutott a negyedik helyezésért, míg az utolsó pont az ötödikként beérő Loebhöz került a Power Stage-en.
A világbajnokságot a Török Raliig vezető Sebastien Ogier-ét még az ág is húzta a rali utolsó napján. A defektet követően ismét harcba szállt, de az utolsó előtti szakaszon motorgondokkal kiesett a harmadik helyről. Így még esélye sem volt arra, hogy a Power Stage-en kárenyhítést végezzen és néhány pontot begyűjtsön. Ezáltal a győztes Evans az egyéni ponttábla élére ugrott 18 pontos előnnyel úgy, hogy már csak két verseny van a szezonból. Össze kell szednie magát Ogier-nek és a Hyundainak, ha Ogiert szeretnék a világbajnoki trónra ültetni a koronavírusos szezon végén. Ezt azonban nehéz lenne megmagyarázni Ogier csapattársának, az első világbajnoki címére hajtó Evansnek.
Nem Ogier volt az egyetlen nagy név, aki nem jutott célba. A címvédő világbajnok Ott Tanakon is kifogott a brutálisan kemény Török Rali. Tanak borzasztóan sikerült ralin van túl. Szombaton csak a hetedik helyről rajtolt, s bár feljebb akart törni a mezőnyben, de erre nem volt lehetősége, mivel problémái voltak autója kormányzásával, mindjárt a nap első gyorsasági szakaszán. Végül négy pontot azért sikerült gyűjtenie az utolsó gyorsasági szakaszon, a Power Stage-en. Kalle Rovanpera nyugodt hétvégén követően negyedikként ért célba. A fiatal tehetséget Gus Greensmith követi ötödikként, ami számára az eddigi legjobb rali világbajnoki eredmény. A brit lett a legjobb M-Sport pilóta, miután csapattársa, Esapekka Lappi hatodikként ért célba azután, hogy ő is defektet kapott a vasárnapi első gumigyilkos szakaszon.
A nagy lemorzsolódás miatt sok Rally2-es pilóta végzett az első tízben. A hetedik helyen az európai ralibajnok Kajetan Kajetanowicz ért célba. A lengyel ralis a WRC3 kategória győztese is egyben. Nyolcadik az a Pontus Tidemand lett, aki a WRC2 élén végzett. Az első tizet Adrien Fourmaux és Marco Bulacia zárja. Most hosszabban pihenhetnek a ralisok, ugyanis csak három hét múlva, 2020. október 8-10. között kerül megrendezésre a Szardínia Rali. Az olasz megmérettetés eredetileg is benne volt a versenynaptárban, csak júniusról szeptemberre halasztották. A Török Rali után várhatóan ez a verseny sem lesz egy fáklyásmenet.
2019-ben Dani Sordo ért célba elsőként Szardínián. Akkor a spanyol pilóta Ott Tanaktól örökölte meg az első helyezést, aki csak ötödik lett. A három tavalyi éllovasnak nem feküdt a rali, így az idei világbajnoki aspiránsok jobb, ha készülnek erre a futamra, ha a szezon végén labdába akarnak rúgni. A szezonzáró Belga Rali sokak számára ismeretlen terep lesz, így ki kell használni azt, hogy idén még egyszer utoljára nem ismeretlen versenyen mérkőznek meg egymással a ralisok.
2020-as Török Rali eredménye
1. Elfyn Evans (GBR) Toyota Yaris 2:43:02,7
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai i20 2:43:37,9
3. Sebastien Loeb (FRA) Hyundai i20 2:44:02,1
4. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Yaris 2:45:38,6
5. Gus Greensmith (GBR) Ford Fiesta 2:47:11,0
6. Esapekka Lappi (FIN) Ford Fiesta 2:48:38,9
7. Kajetan Kajetanowicz (POL) Skoda Fabia 2:55:38,2
8. Pontus Tideman (SWE) Skoda Fabia 2:56:02,4
9. Adrien Fourmaux (FRA) Ford Fiesta 2:56:45,3
10. Marco Bulacia (BOL) Citroen C3 2:57:49,1
A világbajnokság állása
1. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 97 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 79 pont
3. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 70 pont
4. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 70 pont
5. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 65 pont
6. Esapekka Lappi (FIN) M-Sport Ford WRT 38 pont
7.Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 34 pont
8. Craig Breen (IRL) Hyundai WRT 25 pont
Gyártók
1. Toyota Racing WRC 174 pont
2. Hyundai WRT 165 pont
3. M-Sport Ford WRT 101 pont