A zágrábi központtal működő verseny ezúttal is a csodás horvát vidékre kalauzolja a résztvevőket. Gyors és szűk aszfaltos utak várják a mezőny, ahol fontos szereppel bír majd a pontos itiner annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a hétvégéből. Már nem új a terep a mezőny számára, a tavalyi tapasztalatokból lehet meríteni. Aszfaltos ralik esetében az elölről rajtolók vannak előnyben, hiszen ők hordanak fel koszt az aszfaltra, ami az utánuk jövők számára megnehezíti a versenyzést. Kanyarlevágásokkal, átvágásokkal lehet gyorsítani a tempón és persze sarat felvinni az útra.
Hosszú idő telt el a legutóbbi Svéd Rali óta. A téli versenyt az a Kalle Rovanpera nyerte akkor, aki aztán az egyéni ponttábla első helyét is elfoglalta, miután a Monte-Carlo Ralin fölényes teljesítményt nyújtó megasztárok Svédországban nem indultak. Sebastien Loeb és Sebastien Ogier csak bizonyos válogatott versenyeken vesznek részt az idei évadban, s a hétvégi ralin sem állnak rajthoz.
Az M-Sport kedden jelentette be, hogy Sebastien Loeb legközelebb a szezon első murvás raliján, a Portugál Ralin áll rajthoz. A francia megasztár 47 évesen lett minden idők legidősebb rali világbajnoki győztese, miután csodás győzelmet szerzett januárban a Monte-Carlo Ralin nagy vetélytársa, a nyolcszoros világbajnok Sebastien Ogier előtt. Bár még nem lehet tudni, hogy pontosan kik is állnak majd rajthoz a május végi megmérettetésen, de egyes szakértők úgy sejtik, hogy Sebastien Ogier sem hagyja majd ki ezt a ralit.
Csakúgy, mint tavaly, idén is Harri Rovanpera fia rajtolhat elsőként a hétvégén a Toyotával és a lehető legjobb állapotú utakon hajthat majd. Érdekes módon a második helyről induló pilóta személye is ugyanaz, mint 2021-ben. Thierry Neuville követi majd a fiatal finnt a Hyundaijal. Neuville egyébiránt tavaly a dobogó harmadik helyére állhatott fel két toyotás vetélytársa mögé. Ez az eredmény idén is ráférne erre az alakulatra, hiszen jelenleg a csapatok között csak a harmadik helyet foglalja el. Julien Moncet a Hyundai csapatvezető-helyettesének elmondása szerint a nyolchetes szünet sokat segített azon, hogy megújult autóval és megerősödött magabiztossággal induljanak el a hétvégi ralin.
Bár Svédországban szép helyezést ért el a Hyundai belga pilótája révén, de Monacóban rájárt a rúd. Így nem túl jó hír az alzenaui csapat számára, hogy a hétvégi rali gyorsasági szakaszai bizonyos értelemben hasonlítanak a monacói aszfaltra. A beállítások és az autó viselkedése terén történtek előrelépések Monaco óta, s Moncet elmondása szerint a versenyre való felkészüléskor a tesztek során ezek már érzékelhetők voltak a pilóták számára.
A rali
A Horvát Rali központja Zágrábban lesz, de a verseny nagy része Zágrábon kívül zajlik, közel a szlovén határhoz. Csütörtökön kezdődik a verseny a shakedownnal, este pedig a hivatalos rajttal a horvát fővárosban. Péntek lesz a rali leghosszabb napja kétszer négy gyorsasági szakasszal, amelyek mind ismerősek lesznek 2021-ből. A szombat nagy része ugyanolyan terepen zajlik dél-nyugatra Zágrábtól. Itt lesz egy hosszabb kitérő az adriai tengerpartra Rijeka mellé az új Platak gyorsasági szakaszra. Vasárnap a fővárostól északra autózik a mezőny, s itt is lesz egy új gyorsasági szakasz a Trakos c an-Vrbno, s ismét a Zagorska Sela – Kumrovec 2 lesz a Power Stage. Ezzel a szakasszal ér véget a rali, s itt bónuszpontokat szerez az első öt célba érő.
Különböző aszfaltutakon folyik majd a verseny, s emiatt állandóan változik a tapadás minősége. Sok helyen gyors és sima, ugratókkal tűzdelt utakkal találkozik a mezőny, míg máshol technikás és kanyargós utak nehezítik a csapatok dolgát.
A 2022-es Horvát Rali három napon át tart, s a 20 gyorsasági szakasz 291,84 km-t tesz majd ki. Az össztáv: 1642,18 km lesz.