Sebastian Ogier 2017-ben már világbajnokként utazott el Ausztráliába, de idén nem dőlhet hátra a címvédő világbajnok. Thierry Neuville, a tavalyi Ausztrál Rali győztese és Ott Tanak is feni a fogát az egyéni világbajnoki címre, így megkeseríthetik az M-Sport pilótájának dolgát. A tét nagy: Ogier hatodik világbajnoki címet nyer, vagy Neuville és Tanak megszerzi a legelsőt. A csapat világbajnoki cím sem kelt még el. A Toyota vezet 331 ponttal, de még 43 pontot lehet gyűjteni az első két helyezésért, így mind a Hyundai, mind az M-Sport megszerezheti a koronát. A Toyota nagyon magabiztos az esélyeit illetően, hiszen az ausztrálhoz hasonló murván Walesben és Spanyolországban is jól mentek az autói. A Hyundai a második, de nekik túl kell lendülniük azon a rossz érzésen, hogy mindkét bajnokságban elvesztették a vezető helyet. A legnehezebb helyzetben az M-Sport van, még akkor is, ha sztárpilótája, Sebastien Ogier vezeti – igaz csak három ponttal – az egyéni világbajnokságot.
Az Ausztrál Rali a világbajnokság egyik leggyorsabb versenye, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy gyakori ezen a ralin az akár 107 km/órás átlagsebesség is. A versenyt először 1988-ban rendezték meg, s egy évvel később már világbajnoki rali futam lett. A verseny nagy ásza sokáig a legendás finn ralipilóta, Juha Kankkunen volt, aki zsinórban háromszor győzedelmeskedett itt. Ez a siker később két másik finn raliversenyzőnek, Marcus Grönholmnak és Mikko Hirvonennek is kijutott, meg persze a regnáló világbajnok Sebastien Ogiernek is. Ha a francia pilóta idén nyer, négy ausztrál győzelmével kiemelkedőt alkot, privát indulóként eddig azonban még nem sikerült itt nyernie. A ralicsapatok idén is korán elutaztak Ausztráliába, hogy könnyebben átálljanak és részt vegyenek különböző sajtóeseményeken és fotózásokon. Azért egy kis lazításra is volt idő, ami a jetlag (időzónaváltás szindróma) leküzdését volt hivatott segíteni. A három világbajnoki aspiráns – Ogier, Neuville, Tanak – bobozott egyet, közben mások, többek között Andreas Mikkelsen, Mads Östberg és Craig Breen egy kalandparkban próbálta ki magát. Mindenki próbálja kiélvezni a ködös-borús, télbe hajló Európából történő kiszakadást.
A rali
2013-ban tért vissza az Ausztrál Rali a Rali Világbajnokság porondjára és abban az évben mindjárt nagyot változtattak a szervezők. A főhadiszállás Sydney-től 500 km-re északra, félúton Brisbane felé, Coffs Harbourba került, s azóta is ott van. Az Ausztrál Rali útvonalán idén változtattak a legdrasztikusabban. Tizenhat új nappali szakaszt teljesít majd a mezőny, ami azt jelenti, hogy vagy teljesen új utakon haladnak majd, vagy korábbi utakat teljesítenek fordított irányban.
A csütörtöki rajtnak és ralishow-nak egy új helyszín, az ikonikus Coffs Harbour jetty melletti vízparti hely ad otthont. A murvás utak szélét fák szegélyezik, s ezek az utak sok helyen sűrű esőerdők között vezetnek, ahol reggelente és esténként alacsony szögben sütő nap nehezíti a pilóták dolgát, látását. A csapatok ugyanakkor olyan új kihívásokkal találkoznak idén, mint két új ugrató és vízcsobbanások a kikötői szuperspeciális szakaszon. A nevezetes 49 km-es Nambucca szakaszt idén kivették az útvonalból. Az ikonikus Argents Hill Reverse azonban szombaton és délután is terítékre kerül, ráadásul élőben is közvetíti a televízió. A vasárnapi pódiumünnepséget új helyen, a Forests NSW Rally Village-ben rendezik meg.
Pénteken és szombaton zárásként kétszer is végighajt a mezőny az aszfaltos Destination New South Wales szakaszon, amely festői tengerparti hátteret kölcsönöz a ralinak. A verseny utolsó szakasza, a Wedding Bells18 II (esküvői harangok), lesz majd a Power Stage, amelyen bónuszpontokért hajtanak a versenyzők. A 2018-as Ausztrál Rali három napon át tart, s a 24 gyorsasági szakasz 318,64 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1017,07 km.
https://twitter.com/OfficialWRC/status/1062001996713078784
Az elmúlt évek Ausztrál Rali győztesei:
2017 T Neuville (Hyundai)
2016 A Mikkelsen (VW)
2015 S Ogier (VW)
2014 S Ogier (VW)
2013 S Ogier (VW)
2011 M Hirvonen (Ford)
2009 M Hirvonen (Ford)
2006 M Hirvonen (Ford)
2005 F Duval (Citroën)
2004 S Loeb (Citroën)
2003 P Solberg (Subaru)
2002 M Grönholm (Peugeot)
2001 M Grönholm (Peugeot)
2000 M Grönholm (Peugeot)
A világbajnokság állása a Spanyol Rali után:
Egyéni
1. Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 204 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 201 pont
3. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRC 181 pont
4. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRC 110 pont
5. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 102 pont
6. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 84 pont
7. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 71 pont
8. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 70 pont
Gyártók
1. Toyota Racing WRC 331 pont
2. Hyundai WRT 319 pont
3. M-Sport WRT 306 pont
4. Citroen WRT 216 pont