Kisebb, mindössze 3,7 literes lökettérfogatú, és csak nyolchengeres a Peugeot 908 HDi FAP 2011 versenyautó motorja, mert úgy változtatták meg a szabályokat, hogy csökkentsék a versenyautók tempóját.
Az eredmény mindössze 550 lóerős teljesítmény, ami nagyjából 150 lóerővel marad el a korábbi V12-es dízel teljesítményétől. Hogy ezt a csökkentés kompenzálják, a mérnökök úgy alakították ki az új karosszériát, hogy az sokkal kevesebb leszorító-erőt termel, azaz nem fog olyan mértékben csökkenni az autó végsebessége, mint azt a szabályalkotók remélték – igaz, a kanyarsebesség alacsonyabb lesz.
Az erőforrás egyébként teljesen új fejlesztés, a hengersorok által bezárt szög 90 fok (a V12-esnél 100 fok volt), és először január 25-én indították be próbapadon.