Európában küszöbön áll az új Honda NSX piaci bevezetése, hamarosan sor kerül a menetpróbára – amelyről majd mi is beszámolunk az Autó-Motor hasábjain –, de addig a gyár elkészítette a videót, amelyen Fernando Alonso és a McLaren F1 csapat tesztpilótája, Stoffel Vandoorne a portugál Estoril pályán gyilkolja az utcai autót.
Észak-Amerikában már túlvannak ezen a fázison, ott már a versenyautókkal foglalkoznak. A Pikes Peak-i felfutón egy olyan NSX-et indítottak, amelyből kiszerelték a belső égésű motort, most pedig itt vannak az első képek az FIA GT3-as kategóriájának megfelelő versenyautóról, amelynél épp ellenkezőleg alakították át a technikát: megszabadultak mindhárom villanymotortól és az akkumulátortól, így a 3,5 literes V6-os biturbó csak a hátsó kerekeket hajtja.
A Honda NSX műszaki színvonalát jelzi, hogy az utcai autó blokkja, hengerfejei, szelepvezérlése, főtengelye, dugattyúi és száraz karteres olajozása kerül a versenyautóba is, nincs szükség speciális és méregdrága alkatrészekre ahhoz, hogy versenyképes legyen. A prototípust nem fényezték le, a karbon természetes fekete színében mutatták meg. A hatalmas méretű hátsó szárnyon kívül a padlót is átalakították, ahol jelentős leszorító-erőt generáló diffúzort helyeztek el, a motor hűtésének javítása miatt megnövelték az oldalsó légbeömlők méretét. A Honda NSX GT3 az utcai autókkal közös gyártósoron készül majd a kaliforniai Santa Claritában működő Honda Performance Division gyárban.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!