Nem vonhatja ki magát az elektromos átállás alól a Porsche sem, amely a Mission R tanulmánnyal a GT-kategóriájú versenyautójának a jövőjét vizsgálja, nemhivatalosan a Cayman típus akkumulátoros változatának az előzetesének tekinthető. A szimulációk alapján az 1088 lóerő csúcs- és 680 lóerő tartós teljesítményű kétmotoros, összkerékhajtású versenyautó olyan gyors, mint a fele olyan erős, hátsókerékhajtású Porsche 911 GT3 Cup versenyautó…
A 900 V-os feszültségű 82 kWh kapacitású akkumulátor miatt a saját tömeg 1,5 tonna, töltést legfeljebb 350 kW teljesítménnyel tud fogadni az akkumulátor (5-80% 15 perc alatt), fékezésnél akár 800 kW is lehet a pillanatnyi energia-visszatermelés. Ezeket a kiugró számokat a különösen jó hatásfokú hűtőrendszernek köszönheti az autó.
Az egyszerűség kedvéért az első- és hátsó hajtómotor egyforma, egyenes fogazású fogaskerekeket és sperrdifin keresztül hajtják a kerekeket, a felfüggesztés elöl kettős keresztlengőkaros, hátul MacPherson rugóstagos. A 0-100 km/óra sprintet 2,5 másodperc alatt teljesíti a Mission R, a csúcssebességet nem árulták el. A fékenergia-visszatermelés jóvoltából a megszokottnál kisebb fékeket használtak a Porsche mérnökei, előre 380 mm-es tárcsák kerültek hatdugattyús nyergekkel, hátul 355 mm-es tárcsák lassítanak négydugattyús nyergek szorításában. A fékrendszer egyébként by-wire rendszerű, azaz a sofőr csak egy jeladót tapos, a vezérlőelektronika dönti el, mennyi energia-visszatermelést és hidraulikus féket használ; van olyan versenypálya, ahol az egy kör alatt lehasznált energia 50%át visszatermeli a rendszer lassításoknál.
A fenntarthatóság is fontos szempont volt a Porsche Mission R megépítésénél, ezért a karbonból sütött vázszerkezetre ráhúzott műanyag karosszériát növényi rostok segítségével erősítik, ezek csak 10%-kal nehezebbek a karbonnál, és nyugodtan alkalmazhatóak, ha nincs teherviselő szerepük.