Pár nappal azt követően hogy kiszivárogtak a Cadillac ATS-V kupé képei és legfontosabb adatai, megkezdődött az újdonság hivatalos leleplezése a versenyautó változat ismertetésével. A legnagyobb újdonság, hogy a Cadillac ATS-V.R elnevezésű versenyautó az FIA GT3-as szabályai szerint készült, ennek megfelelően világszerte 30 versenysorozatban lehet rajthoz állni vele.
A GT3-as kategóriának megfelelően többé-kevésbé a sorozatgyártású modellen alapul a versenyautó, ami jelen esetben azt jelenti, hogy az utcai változatban használt 3,6 literes biturbó V6-os hajtja itt is a hátsó kerekeket. Ahhoz képest nagyobbak a feltöltők és az intercoolerek, a kipufogórendszer pedig lényegében fojtás nélküli, oldalt kivezetett csöveket jelent; teljesen szabadjára engedve 600 lóerő/705 Nm a teljesítmény, ez a különféle bajnokságoknak megfelelően szűkítők beépítésével csökkenhet.
Noha sokkal nagyobb méretű az utcai autónál, az extrák hiánya és a különféle csavarozható alkatrészek karbon darabokra cserélésének köszönhetően mindössze 1315 kg a saját tömege a versenyautónak. A tömegeloszlás is sokat javul annak köszönhetően, hogy az ATS-V.R-ben a hátsó tengelyre épített váltót alkalmaznak. Elsősorban továbbra is az észak-amerikai piacra koncentrálnak a gyári csapattal, de várhatóan az első évet követően a nemzetközi színtérre is kilép majd a Cadillac, és persze a vásárlókat is szívesen kiszolgálják az új GT3-as gépükkel. A főhadiszállását hamarosan Detroitból New Yorkba költöztető prémiummárka a versenysportot szeretné felhasználni annak érdekében, hogy világszerte jobban megismerjék a nevét a vásárlók.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!