A napokban is javában tartanak a tárgyalások, hogy a tavalyi kihagyás után idén 9. alkalommal startolhasson el az Eger Rali. A szervezők nevében Lakatos Lajos a Hírlap kérdésére elmondta: már novemberben megkezdték az előkészületeket, mivel bár sokan hiszik, 2012-ben is kiderült, hogy ezt nem lehet két hét alatt megoldani.
– Minden érintett önkormányzatot személyesen kerestünk fel, s mindannyian száz százalékos támogatásukról biztosítottak – fogalmazott. – A tavalyi afférok ellenére nagy lelkesedéssel pártolták a kezdeményezést, ugyanis az Eger Rali idegenforgalmi szempontból is kiemelt rendezvény, rengeteg érdeklődőt vonz.
Gyakorlatilag napokon belül megjelenik a versenykiírás: a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség és a Rallye Sport Bizottsággal együttműködve szeretnénk három napba sűríteni a rendezvényt. Azaz, a köznyelven edzésként emlegetett pályabejárást nem egy héttel korábbra, hanem április 6-án, péntekre tervezzük, akkor történne az átvétel és az ünnepélyes rajtceremónia, lehetőség szerint ismét a Dobó téren. Szombaton pedig indulna a verseny, az első gyorsasági szakasz Szarvaskőből startol. A terület, a közúti lehetőségek adottak, természetesen ügyelni kell egyebek között arra is, hogy az átmentő forgalmat biztosítsuk.
A program tartalmazza a rali I. és II. osztály, a Historic és az RTE bajnokság első futamát, s ahogy korábban, ezúttal szlovák versenyzőkre is számíthatunk. Bár a nevezési határidő még messze van, a Lakatos Róbert vezette szervezőbizottság mintegy 150 indulóra számít.
– Nem kérdéses, teljes erővel azon dolgozunk, hogy megtartsuk ezt a nagyszerű versenyt, mely nyolc évig volt a magyar és sokszor a szlovák bajnokság méltó évadnyitó futama. Az előkészületekben egy összeszokott gárda vesz részt, abban bízva, hogy a tavalyi, szívfájdítóan nehéz döntés után, idén siker koronázza a munkát – tette hozzá Lakatos Lajos.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!