A Honda prémiummárkájának fejlesztőrészlegén dolgozó mérnökök építették meg azt a négy autót, amellyel a Pikes Peak hegyi felfutón indul az Acura márka, a kiszolgáló személyzet és a pilóták is a soraikból kerülnek ki. Kifejezetten az idei versenyre építették meg az MDX egyterűből a versenyautó-változatot, nem csak a tapasztalatokat, de jó néhány alkatrészt is felhasználtak az NSX-ből.
Egy Sport Hybrid modellből indultak ki, azonban a 3,0 literes V6-os helyére a nem-hibrid modell 3,5 literes V6-osát építették be, miután annak a lökettérfogatát 3,7 literre növelték és magasabb fordulatra hangolt vezérlést kapott. A Honda-féle hárommotoros hibrid rendszerben az NSX-ből származó nagy teljesítményű villanymotorokat használják, a változtatások eredményeként 321 helyett 400 lóerő a rendszerteljesítmény, a rendszernyomaték 474 Nm. A váltó továbbra is a hétfokozatú, duplakuplungos egység.
Kipakolták az utasteret, majd masszív bukókeretet építettek be. A felfüggesztésben alaposan lecsökkentették a hasmagasságot, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítást feszesebbre programozták. Az Acura futóműfejlesztő-osztályán dolgozó Jordan Guitar vezeti majd az MDX Sport Hybridet a Pikes Peak hegyi felfutón.