A múlt héten lehullott csapadék igencsak megnehezítette a rendezők dolgát, elvégre szombaton estére már úgy átázott a pálya, hogy szinte versenyzésre alkalmatlannak lehetett tekinteni. Vasárnap reggelre viszont sikerült újjá varázsolni a Göcsej Ringet, és ez jó alap volt az igazi roncsderbihez.
A délelőtti órákban szabadedzés, majd az időmérő futamok zajlottak, ami eléggé elhúzódott a már említett rekordlétszámú mezőny miatt. A futamok előtt ettől függetlenül nem maradhatott el a versenyzői felvonulás, amiben mindenki részt vett, így az ötszáz méter hosszú pályán gyakorlatilag körbeért az autók sora, s ilyet sem láttak még Kustánszegen a nézők. S hogy még ünnepibb legyen a jubileumi futam, a közszolgálati televízió élőben jelentkezett be Kustánszegről, a pályán pedig két ifjú versenyző, Pintér Péter és Lakatos Lénárd tartott bemutatót. Vigh László országgyűlési képviselő is belekóstolt a roncsderbibe, akit a Kustánszeg SE női versenyzője, Lakatos Dominika autóztatott meg a pályán.
Ezt követően kezdődött el az igazi roncsderbis „őrület”, hiszen a felázott pályán látványos kicsúszások, ütközések és borulások tarkították a futamokat. A körülmények pedig gyorsan változtak, hiszen később a felszáradó pályát már öntözniük kellett a rendezőknek, hogy a viadal továbbra is látványos maradhasson.
A nap során összesen 27 futamot rendeztek meg. Először az ifjúsági versenyzők rajtoltak, majd követte őket két osztrák versenyző két bivalyerős szöcskével, az ő látványos autózásuk után pedig a tizenkét Lada igazi élményt adó rajtja következett. Ezt már csak az múlta felül, amikor a széria kis kategóriában 15 autó indult neki a távnak egyszerre. Az összkerék meghajtású autók sem okoztak csalódást a nézőknek, hiszen ezek a járgányok keresztbe csúszva is tudták venni a kanyarokat. A nap vége felé következett a hölgyek népes mezőnye, melynek tagjai korántsem sétaautózáson vettek részt, igazi profi versenyzést mutattak be.
– Úgy látszik, számunkra a hazai pálya örök mumus marad, mert nem tudunk idehaza jól szerepelni, most is összesen csak egy első helyezést tudtunk szerezni – összegzett Lakatos Dezső, a Kustánszeg SE elnöke, persze a rendezésben és a szervezésben azért bajnoknak érezhették magukat. – Sajnálom, hogy lányom, Dominika csak négy hengerrel tudott versenyezni a hat helyett, de szoros küzdelemben így is be tudott érni a harmadik helyen. Szomorú is vagyok, hogy a szakág történetében először sújtottak pontlevonással csapatot, ez pedig pont a Kustánszeg SE lett, így az összetett versenyben visszacsúsztunk a harmadik helyre. A tízpontos levonás oka, hogy ebédidőben két rallys autó körözött a pályán, de a szövetség döntését elfogadtuk, hiszen nem tehettünk mást. Gondolkodunk a folytatáson, vannak újabb ötleteink is, az pedig biztos, hogy verseny továbbra is lesz Kustánszegen, a Göcsej Ringen.
Pulger István, a Göcsej Ring társtulajdonosa is elégedetten nyilatkozott:
– Biztos vagyok benne, hogy aki vasárnap délután nem a Forma–1-es Magyar Nagydíj közvetítését választotta, hanem kilátogatott a Göcsej Ringre, nem bánta ezt meg és jól szórakozott – mondta. – Nagyon sokat tettünk és teszünk azért, hogy a sportág ilyen népszerű, és óriási öröm számunkra, hogy ilyen sokan élvezik az autóversenyzésnek ezt a változatát.
Az ob 5. futamának zalai (Kustánszegi SE) pontszerzői. Épített: 2. Thomas Labi. Széria kicsi: 6. Mihály Norbert. Széria közép: 6. Karbovszky Ferenc. Széria nagy: 3. Végh Zoltán. AS: 2. Ungi Károly, 5. Simon Balázs, 6. Tunkel Nándor. Női: 2. Szabó Brigitta, 3. Lakatos Dominika, 4. Farkas Friderika. Szuper: 1. Végh Zoltán, 2. Tunkel László, 3. Ungi Károly, 5. Karbovszky Ferenc. Amatőr: 2. Tóth Dávid, 3. Kevin Holler (Kerkabarabás).