Az idei évben jelentős változásokat hozott az FIA World Endurance Championshipbe az FIA előírások szigorítása, amely alapján négy alváz- és egy motorszállító maradt meg. Az Alpine szerencséjére az eddigi partner, az Oreca továbbra is ott van az alvázszállítók között, de búcsúzni kellett a Nissan motortról, aminek a helyét a Gibson Technology 4,0 literes V8-as szívómotorja vette át, ami 600 lóerőt tud.
Nem kisebb az elvárás a továbbfejlesztett autóval kapcsolatban, mint megvédeni a tavalyi szezonban szerzett konstruktőri- és versenyzői világbajnoki címet, no és nem szabad megfeledkezni a kategóriagyőzelemről sem Le Mans-ban. A tavalyi bajnok, Gustavo Menezes mellett Matt Rao és Nicolas Lapierre lesznek a pilóták, utóbbi Spa-ban és Le Mansban Toyota LMP1-es autóval áll majd rajthoz, ezeken a futamokon Romain Dumas ül a helyére. A második autót Nelson Panciatici, Pierre Ragues és André Negrão vezetik majd. Most hétvégén a monzai teszten debütál az Alpine A470-es, amelynek első éles bevetése a Silverstone-i 6 órás verseny lesz április 16-án.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!