Az amerikai Grand-Am versenysorozat 2013-tól érvényben lévő új szabályzatának megfelelően építették fel a Lotus Evora GX versenyautót, amely már az idén is indul – tesztelési célból. Az első megrendelő a Condor Motorsport volt, akik Armando Trentini vezetésével indítja majd az autót a szezon hátralévő versenyein.
Nem teljesen új a Grand-Am szabályzat, de az eddiginél nagyobb beavatkozást enged a karosszériába. A műanyag elemeket a GT4 Evolution változat karbonból sütött darabjaira cserélik, plexivel helyettesítik az üvegeket a szélvédő kivételével, így az amerikai előírás szerinti vastag csőből készített bukókeret ellenére mindössze 1150 kg az Evora GX saját tömege.
Az aerodinamikai csomagot egyedi első lökhárító és a Grand-Am bajnokság szabványos hátsó szárnya teszi teljessé, és egy kicsit szellősebbé vágták a hátsó kerékjáratot is. Kivették az autóból a blokkolásgátlót és kipörgésgátlót, új benzinbetöltő-rendszer, Continental abroncsok és sárga fényszórók teszik teljessé a képet.
A motor egy 4,0 literes, szívó V6-os 440 lóerős teljesítménnyel, maximális nyomatéka 440 Nm, ehhez egy hatfokozatú Xtrac szekvenciális váltó csatlakozik, amelyet a kormányra szerelt fülekkel lehet vezérelni. A 335 000 dollárba kerülő Lotus Evora GX versenyautót megrendelésre készítik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!