Alig pár nappal a Japán Nagydíj után, ahol Sebastian Vettelt immáron másodszorra is világbajnokká koronázták, a Forma-1-es mezőny megérkezett Koreába. A show-nak ugyanis folytatódnia kell, hiszen még négy futam van hátra a világbajnokságból, s ennek keretében a hétvégén rendezik a második Koreai Nagydíjat. Bár az első hely sorsa már eldőlt, de a többi dobogós helyért még folyik a harc az éllovas pilóták között.
A McLaren az egyetlen csapat idén, amely meg tudta közelíteni a mindennél dominánsabb Red Bullt. Jenson Button pedig az a pilóta, aki felért Sebastian Vettel nagyságához, így nem is csoda, hogy csillagászati összeget kapott azért, ha marad a McLarennél. Ha a brit csapat folytatja menetelését, még okozhat meglepetéseket a fennmaradó négy versenyen, s ha át tudja menekíteni kitűnő formáját a 2012-es szezonra, akkor kihívója lehet a világbajnok együttesnek jövőre is.
S hogy mit fog csinálni a Red Bull és Sebastian Vettel a szezon hátralévő négy versenyén? Nagyon egyszerű. Megpróbálja a vörös bika csapata megtudni, hogy mi is kell ahhoz, hogy még az ideinél is erősebb legyen a 2012-es versenyszezonban. Japánban egy héttel ezelőtt Sebastian Vettel jóval több pontot gyűjtött be harmadik helyével a szükséges egynél, s így már ott világbajnok lett, miközben csapata a határán áll annak, hogy begyűjtse a konstruktőri világbajnoki címet. Vettel elmondása szerint a Red Bull így most már szabadon próbálhat ki olyan új dolgokat, amelyek segíthetik a csapatot abban, hogy még felkészültebb legyen jövőre.
„Nagyon boldog és büszke vagyok, mivel a csapatom nagyszerű munkát végzett. Nem egyszerű visszatérni egy olyan erős szezon után, mint a tavalyi volt és még többet elérni. Idáig ez nagyszerűen ment.” – szögezte le a Forma-1 legfiatalabb kétszeres világbajnoka. Vettel Fernando Alonsótól vette el a minden idők legfiatalabb kétszeres Forma-1-es világbajnoka címet, amit a spanyol elég közönyösen vett tudomásul. Mindössze annyit tett hozzá: „Majd meglátjuk, hogy ki lesz a legfiatalabb háromszoros világbajnok.” Mindössze nyolc pilótának sikerült három vagy több világbajnoki címet megszereznie. Az eddigi legfiatalabb Forma-1-es pilóta Ayrton Senna volt, aki 31 évesen lett háromszoros világbajnok 1991-ben a McLarennel. Alonso, aki tavaly háromszoros világbajnok lehetett volna, ha a Ferrari nem vét kapitális hibát az utolsó futamon, 2012 júliusában lesz 31 éves.
Ami pedig a hétvégi futamot illeti, viszontagságos története van a jeongami pályának, hiszen 2010-ben alig két héttel a koreaiak legelső nagydíja előtt is még úgy nézett ki a Forma-1-es pálya környezete, mint egy háborús övezet, bár az aszfaltcsík kétségkívül készen állt a csapatok fogadására. Akkor néhány pilótának (így Mark Webbernek is) jót tett volna, ha nem készül el időben a pálya, hiszen nagyobb esélyük lett volna az összesítésben. Végül szabad utat kapott a pálya a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) és megrendezték az első ünnepi koreai futamot. A 2010-es debütáló futamot Fernando Alonso nyerte meg, míg az újdonsült 2011-es világbajnok Sebastian Vettel és a mostanában brillírozó Jenson Button akkor nem szerzett egy pontot sem. A 2010-es koreai futam nagy része biztonsági autó mögött zajlott, s már a verseny is eleve tíz perc késéssel rajtolt, a nagy eső miatt. Végül a biztonsági autó mögött rajtoltak el a pilóták, hiszen nagyon rosszak voltak a látási viszonyok. Három kör után mégis leállították a futamot, mivel nagyon veszélyesnek ítélték meg a viszonyokat. 48 percig szünetelt a futam, s csak ezután indították újra. Remélhetőleg idén már jobb körülmények fogadják a Forma-1-es mezőnyt ezen az új pályán.
A pálya és a verseny
A Koreai pályát is a német sztártervező Hermann Tilke álmodta meg, s a pálya 130.000 ember befogadására képes. Az aszfalt gyors, a várható átlagsebesség 205 km/óra lesz, míg a maximális sebességet 310 km/órára teszik. Ezért a gyorsaság szempontjából a szepangi pályához hasonlít.
A Koreai Nagydíj október 16.-án helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét (Európában reggel 8 órakor). Az, 5,615 km hosszú jeongami pályán a pilóták egy 55 körös versenyen mérik össze tudásukat. A teljes versenytáv 308.630 km. A pályarekordot Fernando Alonso tartja (2010). Ideje 1 perc 50.257 másodperc. 2010-ben Fernando Alonso nyerte meg az első Koreai Nagydíjat, így tehát Ferrari-siker született. A spanyol pilóta ideje 2:48:20.810 volt. A második helyezett Lewis Hamilton (McLaren) lett. A bronzérmes helyen Felipe Massa (Ferrari) ért célba.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!