Kovács Miklós pilóta két társával, Ács László főszerelővel és Czeglédi Péter navigátorral együtt a hatodik szelektív után nagyon elkeseredett a gárdát az Africa Eco Race kezdete óta sújtó végsebesség-probléma miatt. A rejtélyes jelenség a második mauritániai napon sem kímélte a Scania Qualisport V8 típusjelű kamiont, de mivel a maratoni szakaszon tengernyi dűne várta a mezőnyt, a gond csak részben jelentett hátráltató tényezőt. Rögtön az elején a kalocsai alakulat belefutott egy ásós mutatványba, később pedig a magyar kamionosok segítettek az autós kategóriában szereplő honfitársaiknak, az Opel Dakar Teamnek: néhány kilométeren át vontatták Szalay Balázs és Bunkoczi László versenygépét, így végül 6 óra 14 perc 8 másodperces idővel, a kamionos kategóriában az 5. pozícióban zárva fejezték be a napot.
Atar-Atar. Minden Dakar-résztvevő és fanatikus számára fogalom a rettegett, dűnés, az embert és a technikát is a végletekig kínzó dűnés szakasz. Az Africa Eco Race-en az ugyanabban a régióban található Akjoujt környéki hurokszakasz az ominózus Dakar-menet megfelelője, ahová az idei évre René Metge versenyigazgató 337 kilométeres penzumot írt elő a résztvevőknek.
Ezt teljesítette kiváló produkcióval a Qualisport triója: Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő robbantott az utóbbi napok küszködése és szenvedése után, 5 óra 37 perc 7 másodperces idejükkel a leggyorsabb kamionnak bizonyultak. A Scania falta a dűnéket: a kalocsai trió eredménye az autós-kamionos összesítésben is elegendő a 3. helyre, gyorsabbnak bizonyultak például az abszolút értékelést vezető, az utóbbi öt évben az autós kategória küzdelmeit rendre megnyerő Jean Louis Schlessernél is. „Bevallom őszintén, hogy nagyon élveztem a mai napot” – értékelt a szakasz után Kovács, aki 2010-ben egyszer már megnyerte az Africa Eco Race kamionos kategóriáját. „Borzalmasan nehéz szakasz volt, de nekünk most nagyon jól kijött a lépés. A verseny eddigi részében kínzott bennünket a végsebességgel kapcsolatos probléma, de mindvégig bíztunk abban, hogy itt, a dűnéken a Scania ereje kedvező lesz számunkra. Tudtuk, hogy ez a szakasz brutális lesz, az is volt, de szerencsére bejött a számításunk. Tomecekkel, a kategóriában élen álló Tatrával nagyot csatáztunk, hol ők követtek bennünket, hol mi őket, de a vége nekünk sikerült jobban. Ha akarnám sem tudnám tagadni, hogy mennyire boldog vagyok. Köszönöm a csapat minden tagjának a kemény munkát, nélkülük ez aligha sikerülhetett volna.”
Kovácsék profitáltak abból is, hogy legfőbb vetélytársuknak, az MAN-es Elisabete Jacintónak is meggyűlt a baja a homoktengerrel. A portugál pilótanő sok időt veszített navigációs gondok és ásás miatt, így a kalocsai trió nemcsak ledolgozta 55 perces hátrányát, de meg is előzte a luzitán egységet a kamionos kategória összetettjében: a Scania a 2. pozícióba lépett elő, Jacintót 4 perccel előzik meg, ugyanakkor csökkent a hátrány Tomecekhez képest is, akitől az előző napi 2 óra 47 perc helyett már csak 1 óra 49 perccel vannak lemaradva.
Csak a kamionok vonatkozásában hozott fényes sikert az Akjoujt-hurok, ugyanis a viadal eddigi részében rendre vitézkedő, szinte minden szakaszt az élmezőnyben záró Opel-páros, Szalay Balázs és Bunkoczi László motorhiba miatt kénytelen volt félbeszakítani a szakaszt. A különítmény szervizcsapata az Opel Mokka megjavításán munkálkodik, így a páros – dacolva a várhatóan jelentős időbüntetéssel – megpróbálkozik a kilencedik szelektív szakasz teljesítésével. Az autósoknál egyébként a korábban is villantó Jean Antoine Sabatier bizonyult a leggyorsabbnak, maga mögé utasítva a Volkswagen Bogár buggy-val versenyző belga Stephane Henrard-t. Schlesser a botlás ellenére is vezet az összesítésben, előnye 1 óra 10 perc legfőbb üldözőjével, az Overdrive Toyota Hilux-szal versenyző Jacky Loomansszal szemben.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!