„Csodálatos és egyben meglepő volt a győzelmem. Sok időt és energiát öltünk a csapattal a felkészülésbe – a tavalyi évben -, de soha nem gondoltuk volna, hogy ez ilyen korán meghozza a gyümölcsét. Nem is lehetne jobb. Ma reggel nagy nyomás alatt voltunk Sebastien által. Repült a szakaszokon. Próbáltuk követni őt a maximális kockázat nélkül, de így is nagyon kellett mennünk, mert nagyon gyors volt. Csodálatos érzés így nyerni.” – szögezte le a versenygyőztes VW-pilóta.
Az ifjú francia a pénteki napon vette át a vezetést honfitársától, Sebastien Loebtől és meg is tartotta azt a vasárnapi zárásig. Bár Loeb, aki idei négy ralija közé beválasztotta a Svéd Ralit is, végig nyomás alatt tartotta Ogier-t, végül kénytelen volt beérni a második hellyel. Az északi pilóták becsületét végül a harmadik helyen célbaérő Mads Östberg védte meg. A norvég pilóta 42,7 másodperccel Loeb mögött ért célba. Loeb soha nem volt nagyon sikeres ezen a ralin, mégis elindult itt is. Ezt akkor azzal magyarázta, hogy stílusosan szeretne távozni. Bár a győzelem nem sikerült neki, azért így is lerakta kézjegyét ezen a ralin is utolsó világbajnoki szezonában.
Az első két verseny eredménye alapján nagyon ígéretesen indul ez az év a Volkswagen és Sebastien Ogier számára. Az első két rali után a dobogón állnak a pilóták és a gyártók között is. Ogier világbajnoki első helyéhez az is hozzájárult, hogy a Power Stage győzelemért járó három extra pontot is begyűjtötte az utolsó szakaszon.
Sebastien Loeb elmondása szerint számára már az első napon eldőlt minden. Először a rossz rajtpozíciójának, majd a rossz beállítás miatti két hibának köszönhetően vesztett sok időt. Persze bevallotta, hogy Sebastien Ogier hibátlan vezetése is hozzájárult ahhoz, hogy most a fiatalabb Sebastien állhat a dobogó tetején. Loeb idén négy ralin áll rajthoz, legközebb majd csak a májusi Argentin Ralin találkozhatunk vele. A Citroennél ezzel Mikko Hirvonenre és Dani Sordóra hárulnak a pontszerzési feladatok. Ezen a ralin mindenesetre mindketten hibáztak. Hirvonen a mezőny közepén végzett, Sordo pedig célba sem ért.
Miután a Monte-Carlo Raliról kiesett, itt nagyon szeretett volna bizonyítani Jari-Matti Latvala. Látszik, hogy a tavalyi felkészülési év nagyon sokat számított Ogier-nál, hiszen annak ellenére, hogy helyzeti előnyben volt Latvala, mégis ő ért el jobb eredményt a Volkswagennel. A kétszeres raligyőztes Latvalának sok idejébe telt, hogy megszokja a Polo vezetését. Később, mikor már jobban összecsiszolódik autójával, bizonyára ennél a negyediknél szebb eredményekre is képes lesz a tehetséges ex-fordos versenyző.
Az ötödik hely a Forddal versenyző Thierry Neuville-é lett. Ő szintén nem ért célba Monte-Carlóban, s a belga most nagyon elégedett volt a helyezésével. Az ötödik helytől kezdve az első tízben csak Fiestával versenyző pilótákat találunk. Neuville csapattársa, Juho Hanninen lett a hatodik, aki nagyon elégedetlen volt ezzel a helyezéssel. A finn pilóta szerint az autóban rejlő potenciált nem tudta teljesen kihasználni, de ígérte, legközelebb mindent megtesz ennek érdekében.
A hetedik hely a cseh Martin Prokopé lett, akit Henning Solberg, Jevgenyij Novikov és a szaudi Yazeed Al-Rajhi követ az első tízben. Solberg látványos mutatványt élt túl és ért célba. Autójával ugyanis az utolsó gyorsasági szakaszon 540 fokos fordulatot tett a levegőben. Novikov viszont elég peches volt, ugyanis a 20. szakasz előtt még az ötödik helyen állt, de aztán kicsúszott autójával és a kilencedik helyre esett vissza.
2013-as Svéd Rali eredménye
1. Sebastien Ogier Volkswagen Polo 3:11:41,9 2. Sebastien Loeb Citroën DS3 3:12:23,7 3. Mads Östberg Ford Fiesta RS 3:13:06,4 4. Jari-Matti Latvala Volkswagen Polo 3:13:12,5 5. Thierry Neuville Ford Fiesta RS 3:16:48,3 6. Juho Hanninen Ford Fiesta RS 3:17:25,0 7. Martin Prokop Ford Fiesta RS 3:23:07,3 8. Henning Solberg Ford Fiesta RS 3:23:24,6 9. Jevgenyij Novikov Ford Fiesta RS 3:24:46,6 10. Yazeed Al-Rajhi Ford Fiesta 3:28:08,9
A következő világbajnoki ralira négy hetet kell várnunk, hiszen 2013. március 7-10. között kerül megrendezésre a Svéd Ralitól teljesen eltérő, lényegesen kellemesebb időjárási körülmények között zajló Mexikó Rali. Ez lesz az idei első murvás és meleg éghajlatú rali. Az elmúlt hat évben Sebastien Loeb volt a Mexikó Rali koronázatlan királya. Idén viszont a francia világbajnok híján nyitott a verseny mindenki számára.
A világbajnokság eredménye a Svéd Rali után:
Pilóták 1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport 46 pont 2. Sebastien Loeb Citroën WRT 43 pont 3. Mads Östberg Qatar M-Sport WRT 24 pont 4. Dani Sordo Abu Dhabi Citroen WRT 15 pont 5. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport 14 pont 6. Mikko Hirvonen Citroën WRT 12 pont 7. Martin Prokop JIPOCAR Czech National Team 12 pont 8. Bryan Bouffier Bryan Bouffier Team 10 pont 9. Thierry Neuville Qatar WRT 10 pont 10. Juho Hanninen Qatar WRT 8 pont Gyártók 1. Citroën WRT 57 pont 2. Volkswagen Motorsport 55 pont 3. Qatar M-Sport WRT 31 pont 4. Abu Dhabi Citroen WRT 15 pont 5. Lotos WRC Team 12 pont 6. Qatar WRT 10 pont 7. Jipocar Czech National Team 8 pont
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!