Nem lehet panasza a Formula-1-ért rajongóknak. Idén igen eseménydúsra
sikeredett a szezon. A tavalyi évet a harmadik helyen záró McLaren 2007-ben már a kezdetektől fogva brillírozott, s úgy tűnt két kitűnő pilótát
szerződtetett le a csapat. A wokingiakról ugyan később kiderült, hogy
sikereik köszönhetőek voltak némi kémkedésnek a Ferrari háza táján, mégis bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megfosztotta a csapatot pontjaitól, a világbajnok nagy eséllyel pilótái közül kerül ki.
Közben külföldi újságok cikkeznek arról, hogy Fernando Alonso nem a gyengélkedő Renault-hoz igazol le a jövő szezonra, hanem a Ferrarihoz. Ott Felipe Massa helyére kerülne, aki viszont így valószínűleg a Toyotához szerződik. Hogy mennyi igaz ezekből a találgatásokból, kiderül a szezon végén. Egy biztos, Giancarlo Fisichella jövője a Renault-nál addig bizonytalan, amíg Alonso jövője nem ér biztos révbe.
Ami a Renault-t illeti, a középmezőny az elmúlt néhány versenyen
felzárkózott, s a csapat arra törekszik, hogy vezesse ezt a csoportot. A
McLaren kizárásával az enstone-iak felkerültek a konstruktőri dobogóra és a cél annak megtartása.
A pálya és a verseny
Miután egyre több a teszttilalom, a csapatok többsége szimulátorokat
fejlesztett ki annak érdekében, hogy a pilóták megismerkedhessenek a
versenypályák vonalával, és azért, hogy az autók beállításán dolgozhassanak a versenyhétvége előtt. A Fuji pálya esetében különösen jól jönnek ezek a szimulátorok, hiszen ez egy vadonatúj pálya, s ennek számítógépes ismerete növelheti a csapatok versenyképességét.
Bár a Fuji pálya idén új a versenynaptárban, 1976-ban itt tartottak először
futamot Japánban. A 4,563 km hosszú pálya a Fuji tövében az elmúlt években nagy átalakításon esett át és jelenleg a világ egyik legmodernebb versenypályája. Ami maradt a régi pályából, az az igen impozáns másfél kilométer hosszú célegyenes.
A Fuji versenypálya követi a modern trendeket, ami a lassú és gyors kanyarok arányát illeti. Az 1,5 km-es hosszú célegyenes igen nagy kihívás elé állítja a mérnököket. A célegyenesben elért nagy sebesség mellé meg kell találni az ideális tapadást a kanyargósabb részeken. Egy új pálya sok munkát jelent a csapatok számára. Először is részletes számítógépes szimulációkat hajtanak végre. A csapatok már mind beszereztek egy csomó pályarajzot, és pontos szoftvert, de azért vannak ismeretlen paraméterek is. Így nem tudni, hogy a pilóták hogyan tudják használni a szegélyköveket, s a tapadás mértéke is a helyszínen derül ki.
A 67-körös Japán Nagydíj szeptember 30-án helyi idő szerint 13.30-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,563 km, a teljes versenytáv 305,721 km.