Az FIA a 2022-es szezonra jelentős szabályváltozásokat jelentett be, a Kamaz-Master versenyistálló pedig ezek alapján még 2020-ban megkezdte az új járművük fejlesztését, amelyet csak addig szüneteltettek, amíg a 2021-es Dakart megnyerték, és most bemutatták a K5-ös elnevezésű gépet. A cégben résztulajdonnal bíró Mercedes-Benz az előző generációs Actros fülkéjét odaadta az oroszoknak, ezt használják az új járművek, és ezekre hasonlít a K5-ös is.
Az összkerékhajtású teherautó hossza 6,9, szélessége 2,55, magassága 3,3 méter, a tömeg üzemanyag nélkül 8,6 tonna – a tartály 950 literes (!) –, a megengedett össztömeg 10,2 tonna. A Kamaz K5-ös mozgatásáról 12,98 literes lökettérfogatú, biturbó feltöltésű KAMAZ-435091 típusú motor gondoskodik, a teljesítményt nem közölték, csak azt, hogy az automatikus váltóval szerelt teherautó 165 km/órás csúcssebességre képes. A 22,5 colos alufelnikre 375/90 méterű Goodyear ORD abroncsokat szerelnek, van központi nyomásszabályozás, a fékrendszer dobfékeket használ.
A Dakar regnáló bajnoka, Dmitrij Szotnyikov a 2021-es Selyemút Ralin áll majd rajthoz az első Kamaz K5-össel, a Kamaz-Master versenyistálló folyamatosan dolgozik az újabb példányok építésén, a következő Dakaron már teljes létszámban áll rajthoz a Kamaz gyári csapat.