A 27 éves Sebestyén Peti 2018 óta versenyez a Supersport-világbajnokságon (WorldSSP), tavaly a teljes mértékben magyar tulajdonú OXXO Hungary Yamaha-TothTeam-mel a legjobb eredménye egy hatodik hely volt, a szezont végül a 13. helyen fejezte be. A HUMDA közreműködésével július végétől már az Evan Bros Racing Team-nél folytatja pályafutását, ahol saját szakemberstábot kap.
– Nagyon örülök annak, hogy megkaptam az esélyt a bizonyításra. Így folytathatom azt a kemény és elhivatott munkát, amely az évek során eredményeket hozott. Ezért természetesen köszönettel tartozom az OXXO Racingnek. Mindent megteszek azért, hogy a HUMDA-val együtt fellépjünk a következő szintre. Megtiszteltetés, hogy a kategória legjobb csapatával versenyezhetek. A következő hetekben az edzésmunkára koncentrálok, hiszen komoly kihívás csatlakozni a WorldSSP mezőnyéhez a július végi futamon, de magabiztosan várom a feladatokat. Célom, hogy a szezon valamelyik futamán felálljak a dobogóra – mutatott rá Sebestyén Peti.
– A HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. egyik kiemelt célja, hogy megtalálja a jövő motor- és autóversenyzőit, azaz a következő évek Talmácsi Gáborait és Michelisz Norbertjeit. Ez a tehetségkutató munka sokrétű és nagy odafigyelést igényel, hiszen holisztikus szempontrendszer alapján nagy felelősséggel kell döntenünk. A technikai sportok rengeteg anyagi erőforrást igényelnek, ezért alapos munkát követően kell kiválasztanunk azt a néhány sportolót, akiknél lehetőségünk nyílik a karrierjük és a szakmai fejlődésük előmozdítására. Sebestyén Petiben látjuk a lehetőséget, hogy feljebb lépjen a következő években. Bízunk benne, hogy eredményei alapján a Supersport-világbajnokság után a Superbike lehet a következő állomás karrierjében. Közben már zajlanak a hajdúnánási versenypálya előkészítő munkálatai, jó lenne, ha néhány év múlva Sebestyén Peti hazai közönség előtt bizonyíthatna – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.
– Hihetetlen pluszt ad egy versenyzőnek, ha hazai közönség előtt versenyezhet. Sajnos nekem ez nem adatott meg, de a csehországi Brnoba negyvenezer magyar kísért el több hihetetlen versenyre. Olyan érzés volt, mintha a hazámban motoroztam volna. Bízom benne, hogy Sebestyén Peti és a jövő versenyzői már egy magyar pályán arathatnak győzelmeket, szurkolóink lelkes buzdításának hatására néha akár több hellyel előrébb is végezhetnek majd – hangsúlyozta Talmácsi Gábor, a MotoGP-sorozat 2007-es világbajnoka.
Az Evan Bros Racing Team kétszeres világbajnok csapat, a Supersport- világbajnokság egyik legerősebb szereplője jelenleg. A csapat vezetője, Fabio Evangelista már Sebestyén Peti első világbajnoki szezonja után felfigyelt a magyar versenyzőre.
– Nagyon örülök, hogy Sebestyén Peti csatlakozik a csapatunkhoz és az asseni versenytől egy új, közös munkába kezdünk. Már néhány éve figyelem a teljesítményét, tele van kiaknázatlan lehetőségekkel, amelyeket reményeim szerint a csapattal közösen ki fogunk hozni belőle. A lehető legjobb csomag áll a rendelkezésére, nagyon tapasztalt szakemberekkel dolgozunk, szerintem rövid idő után be tud illeszkedni. Szeretném őszintén megköszönni a HUMDA-nak az erőfeszítéseiket. Tudom, hogy a magyar motorsport szeretne bővülni a következő években és megtiszteltetés, hogy részese lehetek ennek a projektnek – hangsúlyozta Fabio Evangelista, az Evan Bros Racing Team vezetője. A csapat 1985-ben alakult meg, 2013-ban debütáltak az olasz CIV Supersport bajnokságban, majd 2016-ban mutatkoztak be a Supersport-világbajnokságon és olasz pilótájukkal már az első versenyen dobogóra álltak. 2019-ben már világbajnokok lettek és az összetett második helyen is az ő motorosuk zárt. 2020-ban ismételten vb-győzelmet értek el és számos rekordot döntöttek meg a kategóriában. A kétszeres világbajnok csapat idén a dél-afrikai Steven Odendaal-al versenyez, aki az első 6 versenyből 4-et megnyert. Steven Odendaal csapattársaként csatlakozik Sebestyén Peti az olasz alakulathoz.
A gyorsasági motorversenyzés két legismertebb világbajnoki sorozata a Superbike és a MotoGP. Míg az utóbbiban a prototípus motorokon versenyeznek a pilóták, addig a Superbike világbajnokságon az utcai sportmotorok tuningolt változatai szerepelnek. A Superbike-vb középső kategóriája, a Supersport, azaz a WorldSSP, ahol 600 köbcentiméteres gépekkel mennek a résztvevők. A világbajnokságon idén még tíz fordulót rendeznek, Donnington kivételével minden hétvégén két WorldSSP futam lesz látható.