Ezek a hosszú egyenesekkel teletűzdelt gyorsaságik nem kedveztek különösebben a Super2000-eseknek, a Turán Motorsport párosa is elég sokat „utazott” végsebességen a Ford Fiestával, így a végeredménnyel elégedett lehet a páros. Főleg, hogy az utolsó szakaszon megkaparintott még plusz két pontot az extrák közül, mivel negyedikként végzett és az új szabályok szerint az első öt kap pontot.
„Hosszabb végáttételt kaptunk a váltóba, s bár nem lettünk sokkal gyorsabbak – 171 km/óra volt a végsebességünk –, ma már nem mentünk olyan sokat letiltáson. Persze, még így is volt körülbelül huszonöt-harminc másodperc, amit nem tudtunk kiautózni magunkból, s ez nagyon sok azon a ponton, hogy a Mitsubishik végsebessége kétszáz-kétszáztíz kilométer per óra. Ezen a napon nem volt más feladat, mint megőrizni a negyedik helyet, mert arra nem volt esély, hogy feljebb zárkózzunk, inkább a mögöttünk lévőket kellett leszakítani. Az első napi rossz gumiválasztás után ma minden rendben volt, hibamentes, pontos versenyünk volt – nem kaptunk defektet, a Fiesta tökéletesen működött, nekünk is jól ment. Amit szerettünk volna, azt hoztuk, a Mecsek-rali pályái jobban fekszenek majd nekünk, a most szerzett pontok pedig sokat érnek majd a bajnokságban” – mondta Turán Frigyes, aki tavaly a Mecsek-ralin „hazarándult” egy hétvégére, és aki látta, sohasem felejti el, milyen jól ment, úgyhogy nyilván alig várja, hogy újból a Pécs környéki pályákon száguldhasson.
Navigátora, Zsiros Gábor is a pécsi jó eredményben reménykedik, és persze gratulál a nyerteseknek, Kazár Miklósnak és Ferencz Ramónnak.
„A söptei gyorsaságik jól sikerültek, nagyon gyorsan tudtunk menni, néha túl gyorsan is. Még szerencse, hogy mélyen ülök az autóban, még mélyebben, mint az előzőben, úgyhogy túl sok mindent nem látok. Fricinek természetesen most is helyén volt a keze meg a lába, mindent megtett a sikerért, ahogyan én is, de ezzel a végsebességgel ennél előrébb nem tudtunk végezni” – mondta Zsiros Gábor.
Az országos bajnokság június 1-2-án a Mecsek-ralival folytatódik.
BÜKFÜRDŐ-RALI, AZ OB 1. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 1. Kazár Miklós, Ferencz Ramón (Maximmun Racing, Mitsubishi Lancer Evo9) 1:09:27.5, 2. Herczig, Bacigal (Skoda Rallye Team Hungary, Skoda Fabia S2000) 31.1 másodperc hátrány, 2. Botka D., Mihalik (Dunlop Rallye Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 33.2 mp h., 4. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (Turán Motorsport, Ford Fiesta S2000) 1:08.8 perc h.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!