A Peugeot 208 T16 R5-ös nem csupán „fénysérüléseket” szenvedett a kicsúszáskor, így a hétszeres bajnok kénytelen volt úgy dönteni, hogy feladja az országos bajnokság idei ötödik futamát. „Három kilométerrel a cél előtt, már az aszfaltos részen volt az a balkanyar, amelyben lecsúsztunk
az útról, be az árokba. Mély volt, úgyhogy felült a Peugeot alja az árok szélére, és bár a nézők kiszedtek minket, nem tudtuk folytatni, mert megsérült a hűtő, és valószínűleg a motor is. Az első szakaszon nagyon sokat hibáztam, volt néhány túlcsúszásunk, a második azonban már eléggé dinamikus volt, gyorsabbnak éreztem, mint az elsőt, de hát nem tudtuk befejezni, úgyhogy teljesen mindegy is…” – nyilatkozta csalódottan a Peugeot-Total Hungária Rallye Team pilótája.
„Az első gyorsaságin sok mindenen meglepődtünk, volt minden gondunk-bajunk, de azután úgy álltunk oda a második rajtjához, mintha akkor kezdődött volna a verseny. És jól ment az autó, szépen ugrattunk, nem csúsztunk túl, egészen addig a nagyon nehéz féktávig, addig a trükkös
balosig… Sajnos számunkra ott véget ért a verseny, most egy kicsit nyalogatjuk a sebeinket, beletelik majd néhány napba, mire feldolgozzuk a történteket, de utána húzunk egy vonalat és megyünk tovább. Irány Kassa!” – tette hozzá a navigátor, Szőke Tamás.
S hogy mi történt pontosan az autóval? Miért nem választották ifjabb Tóthék, hogy élnek a szuperrali szabály adta lehetőséggel, és büntetéssel ugyan, de folytatják? „Az autó eleje összetört, megsérült a hűtő, és bár Janiék átjöttek a célon, addigra már annyira magas volt a vízhőmérséklet, hogy nem jöttek tovább a szervizbe, mert nem akartak még nagyobb kárt okozni. Motort nem tudunk cserélni, úgyhogy nincs más választásunk, kivesszük és kiküldjük a Peugeot-hoz szervizelésre” – nyilatkozta a TRT csapat főnöke, Tagai Tamás.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!