A Hungaroring, azaz a Formula 1-es Magyar Nagydíj előtt még egy futam hátra van a németországi Hockenheimben július 30-án, azonban már ezzel együtt sem kell sokat várnunk arra, hogy hozzánk is elékezzen a száguldó cirkusz, s egy felvonás erejéig szélvészként süvítsen végig Mogyoród aszfaltján.
A Hungaroringen augusztus 4-én, a pénteki edzésekkel gördül fel a függöny, a szombati időmérők után pedig vasárnap, augusztus 6-án következik a verseny. Az olcsóbb kategóriájú jegyek szinte már mind elfogytak, aki nem gondolkodott és cselekedett idejében, már csak a magasabb besorolású, drágább jegyek közül válogathat.
A Toyota versenyistállója ezt a futamot, no és persze saját csapatát, nem kevésbé márkatermékeit igyekszik egy kicsit népszerűsíteni a most megszervezett több hetes rendezvénysorozatával az országot járva. A road-show programja végtére is végtelenül egyszerű: bemutatnak egy a pályán is futó, az eredetivel csaknem teljesen megegyező replika F1 versenyautót, s emellett érdekes Toyota Formula 1-es relikviákat is megtekinthetnek az érdeklődők. Sajnos a marcona biztonságiak nem engedik fel a látogatókat a teherautó platójára, ahol a kiállított versenyautó áll, pedig egy-egy ilyen járműbe beleülni akkor is különleges élmény, ha nem az eredeti, hanem „az eredetivel csaknem teljesen megegyező”, s ha igazából a vezetés élményét nem is élhetjük át.
A Toyota TF106 versenyautó adatlapja
Utascella: öntött, méhsejt-szerkezetes, karbonszálas műanyag Sebességváltó: hét sebesség + hátramenet, Toyota-gyártású váltóház, Toyota/Xtrac fogaskerekekkel, szekvenciális váltóműködtetés, a vezető által vezérelt elektro-hidraulikus aktuátorral Lengéscsillapító: Penske Abroncsok: Bridgestone Potenza Méretek: tengelytáv – 3.090 mm teljes hossz – 4.530 mm teljes magasság – 950 mm teljes szélesség – 1.800 mm össztömeg – 600 kg (versenyzővel együtt)
A Toyota csapatának két versenyzője ebben az évadban, tehát az idei világbajnokságban a német Ralf Schumacher hetes rajtszámmal, és a nyolcas rajtszámot viselő olasz Jarno Trulli. Érdekesség, hogy mindketten az 1997. esztendei Ausztrál Nagydíjon debütáltak. Az összesített pontversenyben jelenleg egyikük sem áll túl fényesen, de azért vitathatatlan, hogy Ralf Schumacher kilencedik helyezése 13 ponttal, és Jarno Trulli tizenkettedik helye 8 ponttal egyértelműen rossznak sem mondható: valahol mindketten ott vannak a középmezőnyben. A konstruktőri csapatversenyben a most vasárnap megtartott Francia Nagydíj után a Toyota az ötödik helyet foglalja el 21 ponttal.
A Formula 1-es versenyistállók közül csak kettőnek van meg minden adottsága arra, hogy házon belül, saját üzemében állítsa elő a versenyautót az első csavartól az utolsóig, s természetesen épp a Toyota az egyik a kettő közül. A cég kölni gyártóüzemében 20 ezer négyzetméteren található a csapat irányító- és fejlesztőközpontja. Itt ma már természetesen nemigen találhatunk hagyományos értelemben vett tervezőasztalokat, hiszen a modern idők szellemében mindent komputerizáltak, s ennek köszönhetően értékes információ-visszakeresés valósítható meg a gyártás és a tesztek során. A versenyautó szinte összes szerkezeti elemét (motor, sebességváltó, vázszerkezet, futómű stb.) külön fejlesztőrészlegek tervezik. Minden verseny és tesztelés után a teljes versenyautót darabjaira szedik és újra összeszerelik. Erre azért van szükség, hogy a mintegy 4500 alkatrészt, amelyek közül a motor csak egynek számít, egyenként ellenőrizhessék. Egy-egy versenyautó szét- és összeszerelése így 3-5 napig is tarthat.