A Ford Performance a vadonatúj, továbbfejlesztett Ford SuperVan 4.2 prototípussal készül a The Broadmoor Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Versenyre. A futam közönsége most testközelből is megcsodálhatja a kifinomult elektromos hajtás teljesítményét, valamint az autó fejlett technológiáit és különleges megoldásait, amelyeket a kemény versenykörülményekhez optimalizáltak a mérnökök. A SuperVant idén az autósport egyik élő legendája, Romain Dumas vezeti, aki már nyolcadszor versenyez itt, és tapasztalatára támaszkodva eredményesen gyarapíthatja a győztes Fordok hosszú sorát Amerika legnevesebb hegyi versenyén.
A Ford Performance és a STARD Fejlett Kutatási és Fejlesztési vállalat szakemberei újra egyesítették erőiket, hogy megalkossák a SuperVan 4.2 prototípust, amelynek küldetése az amerikai magashegységek meghódítása és az elektromos hajtás lenyűgöző teljesítmény-potenciáljának bemutatása. Az autóipar nagy léptekkel halad az elektromos hajtás felé, így a SuperVan 4.2 is egyre inkább reflektorfénybe kerül, hiszen jól példázza, mire képesek az elektromos járművek a motorsportban. Áttervezett aerodinamikai megoldásaival és a hegyi futamra optimalizált hajtásláncával a SuperVan 4.2 felvillanyozó élményt ígér a legendás Pikes Peak Hegyi Verseny közönségének.
„A STARD-dal közösen kifejezetten ütőképes géppé gyúrtuk az E-Transit SuperVan 4.2-est, arra összpontosítva, hogy minél gyorsabban feljusson a hegy csúcsára” mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. „A Pikes Peak Hegyi Verseny tökéletes alkalom arra, hogy bemutassuk a Ford elektromos technológiáját, és ráirányítsuk a figyelmet az EV-k teljesítményére.”
A SuperVan 4 továbbfejlesztésével megalkotott SuperVan 4.2 tervezői teljesen átalakították a karosszéria aerodinamikáját, hogy az autóra a jóval ritkább magashegyi levegőben is komoly (240 km/órás tempónál 200 kg) leszorító erő hasson. A könnyű karbonszálból készült első és hátsó légterelő elemek még a szerpentineken is stabilan az úthoz szögezik az autót, a karosszérián pedig sok tömegcsökkentő megoldást alkalmaztak, hogy a versenygép kiegyensúlyozottabb és fordulékonyabb legyen az éles kanyarokban.
A hajtáslánc is változott: az autót az eddigi négy helyett csak három STARD UHP hatfázisú elektromotor mozgatja, amelyeket a STARD ultranagy teljesítményű lítium-polimer NMC-akkumulátora táplál, így még kedvezőbb lett a teljesítmény/tömeg arány. A három motorból egy az első, kettő pedig a hátsó kerekeket hajtja 1050 kW (1400 lóerő) összesített teljesítménnyel, és az optimális energiagazdálkodást az akkumulátor 600 kW-os visszatáplálási képessége biztosítja.
„A Ford Performance és a STARD csapatai kemény munkával készítették fel a SuperVan 4.2-est a Pikes Peak Hegyi Versenyre” nyilatkozta Mike Norton, a Ford Performance WRC programokért, motorsport-szabályokért és homologizációért felelős vezetője. „Az aerodinamikától kezdve az elektromos hajtásig mindent megváltoztattunk, és biztos vagyok benne, hogy ez az időeredményen is látható lesz.”
A változtatások azonban nem merültek ki ennyiben: a SuperVan 4.2 áttervezett energia-visszanyerő fékrendszert, karbon-kerámia féktárcsákat, Pirelli P Zero™ versenyabroncsokkal szerelt, kovácsolt magnézium keréktárcsákat, erősebb féltengelyeket és Perspex műanyag szélvédőt kapott, a minimalista versenyautó-utastérből pedig minden fölösleges súlyt eltávolítottak, hogy a SuperVan 4.2 a lehető legjobb időt futhassa a hegytetőig.