A Ranger alvázára felépített Bronco terepjáró fejlesztése során is segítségül hívta a versenysportot a Ford, a technikát egy tereprali-versenyautóban tesztelték, most pedig rögtön két gyári építésű versenyautót is bemutattak. A King of the Hammers nevű off-road versenyre készítették el a Bronco 4400 elnevezésű autókat.
Ezek egyedi csővázra épülnek, alig van karosszéria, hogy a lehető legnagyobb mozgásteret hagyják a kerekeknek, a motor és a hajtáslánc az, ami a szériamodellen alapul. A King of the Hammers verseny 144 km-es távján sivatagi homokdűnék közötti száguldás és sziklamászás is van, tehát csak sokoldalú járműnek van esélye a győzelemre.
A Bronco 4600-as ezzel szemben teljes egészében a sorozatgyártású Sasquatch modellre épül, a 2,7 literes V6-os EcoBoost-ot és a tízfokozatú automatikus váltót használja, és a feláras HOSS (High-Performance Off-Road Stability Suspension) felfüggesztést is megkapja. A Wilwood szállítja a fékrendszert, a 35 col átmérőjű kerekek BFGoodrich mud-terrain T/A abroncsokat használnak.
Az első felfüggesztésben erősebb kerékagyakat használnak, a hátsó merevhidat strapabíróbb darabra cserélik, elöl megtartják az elektronikus differenciálzárat, hátul mechanikus differenciálzárat használnak, a Geiser Brothers műhely szállítja az FIA-előírásoknak megfelelő bukókeretet, a homológ kagylóülések a Recaro termékei.