A Formula E világbajnokság hivatalos autós partnere, a BMW egy új felvezetőautót mutatott be a Monaco ePrix előtt. A BMW i8 Roadster Safety Car annyiban különbözik az utcai autótól, hogy eltávolították a szélvédőjét, ezzel ez lett a világ első, nyitott utastérrel rendelkező felvezetőautója.
A karosszériát még egy nagy méretű első koptatóval és hátsó légterelővel is kiegészítették, illetve egy, az FIA előírásoknak megfelelő bukókeretet is beépítettek, és a szükséges fényhíd és kommunikációs berendezések is ott vannak az autón. A BMW i mérnökei a munkaidőn túl, saját kezdeményezésre építették meg az i8 Roadster Safety Car-t, amelyet aztán az FIA és a Formula E is elfogadott. Még azt is kiszámolták a mérnökök, hogy a tömegközéppont 15 mm-rel került lejjebb.
A BMW a Roadster mellett megtartja az eddig is használt i8 Coupé felvezetőautót arra az esetre, ha esne az eső, egyébként a versenyigazgató kap egy i3-ast, az orvosi autó pedig egy 530e az ePrix versenyeken.