A pilótát és két társát, Czeglédi Péter navigátort és Ács László vezető szerelőt a marokkói napok során végig hátráltatta egy rejtélyes probléma, amely miatt a több mint ezer lóerős Scania Qualisport V8 típusjelű versenykamion végsebessége messze elmaradt a várakozásoktól. A legnehezebb, legtechnikásabb napon ugyan megfutották a kamionos kategória legjobb idejét, de a tempó hiánya így is komoly feladat elé állította a különítményt. Dakhlában, a pihenőnapon a Qualisport-legénység úgy határozott, hogy mivel Mauritánia dűnéin egyébként sem fontos a nagy végsebesség, nem folytatják az ismeretlen eredetű gond okainak feltárását, inkább a karbantartási munkálatokra összpontosítanak. Noha a döntés ésszerűnek tűnt, a jelenség a határátlépést követő újabb menet során csak fokozódott: a szervezői előrejelzésekkel ellentétben a hatodik, 174 kilométer hosszú szakasz is tempósra lett szabva és egyáltalán nem érintette a dűnéket, ráadásul a 30 Celsius-foknál is nagyobb forróságban tovább romlott a Scania végsebessége.
„Nem vicceltem, amikor azt mondtam, hogy a kisfiam is elvezette volna ma az autót” – mondta dühösen a 2010-ben kategória-győztes Kovács Miklós, aki a kamionosok között csak a 4. idővel zárta a napot. „Egyszerűen érthetetlen, ami történik. Elfogadtuk, hogy 120 körüli végsebességgel kell helytállnunk a folytatásban, erre a mai szakasz első néhány kilométere után már csak 90-nel tudtunk botorkálni. Úgy ment el mellettünk mindenki, mint a villám. Nem titkolom, hogy jelenleg nagyon borúsan látom a helyzetünket. Első felindultságomban azt gondoltam, hogy pakolunk és indulunk haza, de olyan csapatunk van, amely soha nem adja fel. Voltunk már ettől sokkal nehezebb helyzetben is, akkor sem hátráltunk meg. Nincs mit tenni, próbálkoznunk, kísérleteznünk kell és meglátjuk, hogy mi lesz velünk.”
Kovácsék a harmatosan sikerült mauritániai kezdés után is őrzik a 3. helyet a kamionos kategóriában, ám hátrányuk nőtt a listavezető Tatra-ászhoz, Tomás Tomecekhez, valamint a 2. helyen állomásozó MAN-versenyzőhöz, Elisabete Jacintóhoz képest. A cseh 1 óra 10 perccel, a portugál pedig 50 perccel előzi meg a magyar triót.
Az autósoknál jól kezdett Mauritániában Szalay Balázs és Bunkoczi László: az Opel Dakar Team párosának ez volt az ötödik olyan szakasza, amelyet a 2. pozícióban zártak, s az összesítésben továbbra is a 6. helyet mondhatják magukénak. Bár ezúttal csak a 4. helyen végzett, Jean Louis Schlesser, az előző öt Africa Eco Race győztese több mint 49 perces előnnyel vezet az összesítésben üldözője, az Overdrive Toyota Hilux-szal versenyző belga Jacky Loomans előtt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!