„Annak ellenére, hogy korábban még nem versenyeztem itt, egyből ráéreztem a pályára.” – kezdte a hétvége értékelését Krisz. Meg is lett a jó kezdés, a kvalifikáció szombati futamai után, a továbbjutó kilencedik pozícióból várta a folytatást.
Vasárnap kemény feladat várt Kriszre, ugyanis a rajtrácson a pontversenyben vezető Timmy Hansen mellől várta a kvalifikáció harmadik körét. „A Peugeotok nagyon gyorsak voltak az egész hétvégén. Tudtam, hogy csak akkor lehet esélyem ellenük, ha jól kapom el a rajtot. Ez sikerült is. Talán, életem egyik legjobb rajtja volt! A reakcióidőm a második leggyorsabb volt az egész mezőnyben, de Timmy a világbajnoki címért ment és ő is nagyon jól indult.” Izgalmasra sikeredett ez a kör, az első kanyarban igazi kerék a kerék elleni csata alakult ki, mindenki a végsőkig védte a pozícióját. „A Rallikrossz-világbajnokság ilyen, nagyon agresszívnak kell lenni az egész versenyen és azon belül is az első kanyarban. Ebbe bele kellett rázódnom a szezon folyamán. Sajnos a Q3-ban én húztam a rövidebbet. Kicsit csalódott voltam, de nem érzem, hogy nagyot hibáztam. Megtettem minden tőlem telhetőt. Nagy csata, jó verseny volt!”
A kvalifikáció utolsó körében már nem akart kockázatot vállalni, igyekezett bebiztosítani a továbbjutást az elődöntőbe. Ez végül a kilencedik helyen sikerült is.
Futamát az elődöntőben a harmadik sorból, az ötödik helyről kezdte. „Ebből a pozícióból leginkább abban lehet reménykedni, hogy az első kanyarban az egyik előtted induló autó csinál valami olyat, amivel megkavarja a mezőnyt. Végig belül tartottam az autót, próbáltam helyezkedni. A második és harmadik kanyar között volt egy kis lökdösődés, de nem volt elég ahhoz, hogy pozíciót tudjak nyerni. Ötödiknek rajtoltam és ötödiknek is jöttem be.”
Krisz számára ez az év a fejlődésről és a tapasztalatszerzésről szólt. „A hétvégémmel összességében nem lehetek elégedetlen, de a szezonnal kapcsolatban már maradt bennem némi hiányérzet. Az első verseny után nagyon reménykedtem, hogy akár a bajnoki címért is harcban lehetek, sajnos ez idén nem így jött össze. Abban bíztam, hogy az Audi előnye megmarad a Peugeottal szemben az előző szezonból, idén viszont összesűrűsödött a mezőny. Velem együtt tíz-tizenkét versenyző jó eséllyel pályázott a döntőbe kerülésre hétről hétre.”
Ez olyannyira igaz, hogy a zárófutam előtt még három pilótának is volt esélye elhódítania a világbajnoki címet. Timmy Hansen óriási csatában, végül csak a szezon során elért több győzelmének köszönhetően előzte meg a vele azonos pontszámmal végző Andreas Bakkerudot.
Habár a 2019-es szezon befejeződött, Krisz továbbra is edzésben marad és új célokkal várja a következő évet. „Szeretném folytatni jövőre is. Aki egyszer megérzi a rallikrossz ízét az szerelembe esik. Ezért is örülök, hogy egyre többen követik Magyarországról a versenyeket. Jó volt érezni a szurkolók szeretetét, és hogy mennyire tudtak örülni, akár egy-egy részsikernek is. Ez adja számomra a legnagyobb erőt! Sokan mondják, hogy a világbajnoki tizedik hely egy nagyon jó eredmény, de én érzem, hogy bennem is, és az autóban is van még tartalék, remélem ezt be tudom bizonyítani jövőre. Szerintem nem is igazi versenyző az, aki nem úgy áll hozzá egy versenyhez, vagy akár az egész bajnoksághoz, hogy meg akarja azt nyerni. A holtszezonban szeretnék minél többet autózni aztán meglátjuk mit hoz a folytatás. Évek óta járok Svédországba és Finnországba jégen gyakorolni, most is oda készülök. Szeretném minél több autóval, minél több területen gyűjteni a kilométereket és ezt hasznosítani a következő szezonban.”