Épp csak annyi kényelmi és biztonsági felszerelést kapott a McLaren Senna, hogy megfeleljen a közúti közlekedés feltételeinek, így igazán nem volt nehéz elkészíteni a versenyautó-változatot; tavaly ilyenkor debütált a Senna GTR kivitel még tanulmányként, az akkor bejelentett áron – 1,1 millió font – hamarosan gazdára talált mind a 75 példány.
Alaposan átalakították az aerodinamikai csomagot, a nagyobb hátsó szárny mellett új az első koptató, és egyébként is több olyan apró változás van, amelyektől a Senna GTR a leghatékonyabb aerodinamikai teljesítményű autója a McLarennek. Az utcai változat maximuma 800 kg, ezt 15%-kal alacsonyabb tempónál – 250 km/óra helyett 212 km/óra – éri el a GTR, amelynek a maximuma 1000 kg. A kezelés megkönnyítésére egy gombnak csak egy funkciója van. Itt alkalmazzák a 4,0 literes V8-as biturbó eddigi legerősebb változatát, ami 825 lóerős teljesítményt és 800 Nm-es nyomatékot jelent – eltávolították a második katalizátort a kipufogó ellennyomásának csökkentése érdekében.
A McLaren Senna GTR saját tömege 1188 kg, ami 10 kg-mal alacsonyabb az utcai autónál, mindezt úgy sikerült elérni, hogy a kényelmi extrák közül a klímát tartották meg, de pneumatikus emelő, tűzoltórendszer is került a nagyobb autóba. A karosszéria 3,3 centivel laposabb az utcainál, az első nyomtáv 7,6, a hátsó 6,8 centivel lett szélesebb – a felfüggesztést a GT3-as versenyautóból vették át. A karbon kerámia fékek (elöl 6, hátul 4 dugattyús nyergek) 20%-kal jobb fékhatást adnak a jól tapadó slick abroncsoknak köszönhetően.