Másodikként a Williams-BMW-vel megtáltosodott Ralf Schumacher ért célba, bizonyítva a Williams szebb helyet is érdemelne a konstruktőri negyedik pozíciónál. Harmadikként az a Jenson Button futott célba a BAR-ral, aki ezzel ismét fityiszt mutatva csapatának dobogós helyezést ért el Takuma Sato előtt, utóbbi hazai nagydíján.
Sűrű napja volt a Japán Nagydíj vasárnapján a Formula-1-es istállóknak, hiszen a szombati tájfun miatt vasárnap reggel kellett részt venniük az időmérő edzésen, majd kora délután rajthoz állni a futamon. Egy biztos az időjárás szép, tiszta volt, így az ezúttal nem nehezítette meg a pilóták dolgát.
A verseny rajtja simán zajlott, s Ralf Schumacher a csúfosra sikeredett Kína Nagydíj után brillírozva még bátyján is kifogott, de aztán nem tudta felvenni a tempót a Ferrari erejével. “A start nagyszerűen sikerült, és meglepődtem azon, hogy követni tudom Michaelt. Négy körrel hamarabb mentem be a bokszutcába, mint ő. A bokszból való kiállás után azonban az autók mögé szorultam és nehéz volt a mezőny végén harcolni. Jól ment ma az autónk. A megfelelő stratégiát választottuk, és az eredmény magáért beszélt. A hétvége egészében jól sikerült adva kitűnő rajtpozíciómat. Növeltük előnyünket a McLarenhez képest, ami szintén fontos” – szögezte le a hosszú pihenő után nemrégiben visszatérő Ralf Schumacher. Juan-Pablo Montoyának csak a hetedik hely jutott.
Ami a BAR-Hondát illeti, biztosan nagy csalódás a hazai rajongóknak, hogy nem Takuma Sato ért célba a bronzérmes helyen, viszont nagy bizonyossággal már a csapaté a második hely a konstruktőri ponttáblán. Ezzel a Renault búcsút mondhat az ezüstérmes helynek annak ellenére, hogy Fernando Alonso a távoli 11. helyről elrajtolva az ötödik helyre hozta be autóját (köszönhetően a két bokszbeállásos stratégiának és a Barrichello-Coulthard balesetnek). “Jó teljesítményt nyújtottunk a verseny alatt. Az időmérő edzés nem igazán jól sikerült: néha szerencsénk van az időjárási- és pályaviszonyokkal, mint Spában, máskor meg nincs. A 11. helyről rajtolva annyit tehettem, hogy maximálisan nyomtam a gázt és támadtam. Sajnos a mezőny hátuljáról rajtolva soha nincs tiszta pálya az első körökben – és az első bokszbeállásomat követően tudtam csak az igazi tempómat felvenni. Ekkor azonban már nem tudtam beleszólni a dobogós helyezésekbe. Azt hiszem a lehető legtöbbet hoztam ki az autóból, de sajnos a megszerzett pontok többet számítanak az egyéni ponttáblán, mint a konstruktőrin.” – nyilatkozta a fiatal spanyol pilóta.
Jacques Villeneuve nem nagyon váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hiszen a 10., nem pontszerző, helyen ért célba. Így nem tudott hozzájárulni ahhoz, hogy az enstone-i istálló visszaszerezze helyét a gyártók között. Egy vigasza lehet a Renault-nak: mindkét pilóta megelőzte a Toyotához igazolt Jarno Trullit.
A Japán Formula-1-es Nagydíj végeredménye:
1. Michael Schumacher Ferrari 1’24″26.985 2. Ralf Schumacher Williams-BMW + 0’14″008 3. Jenson Button BAR-Honda + 0’19″662 4. Takuma Sato BAR-Honda + 0’31″781 5. Fernando Alonso Renault + 0’37″767 6. Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes + 0’39″302 7. Juan-Pablo Montoya Williams-BMW + 0’55″347 8. Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas + 0’56″276 9. Felipe Massa Sauber-Petronas + 1’29″656 10. Jacques Villeneuve Renault + 1 kör 11. Jarno Trulli Toyota + 1 kör 12. Christian Klien Jaguar-Cosworth + 1 kör 13. Nick Heidfeld Jordan-Ford + 1 kör 14. Olivier Panis Toyota + 2 kör 15. Timo Glock Jordan-Ford + 2 kör 16. Gianmaria Bruni Minardi-Cosworth + 3 kör 17. Baumgartner Zsolt Minardi-Cosworth + 12 kör 18. David Coulthard McLaren-Mercedes + 15 kör 19. Rubens Barrichello Ferrari + 15 kör 20. Mark Webber Jaguar-Cosworth + 33 kör Világbajnokság állása a Japán Nagydíj után Pilóták: 1. Michael Schumacher 146 pont 2. Rubens Barrichello 108 pont 3. Jenson Button 85 pont 4. Fernando Alonso 54 pont 5. Juan-Pablo Montoya 48 pont 6. Jarno Trulli 46 pont 7. Kimi Räikkönen 37 pont 8. Takuma Sato 31 pont 9. David Coulthard 24 pont 10. Giancarlo Fisichella 22 pont 20. Baumgartner Zsolt 1 pont Konstruktőrök: 1. Ferrari 254 pont 2. BAR-Honda 116 pont 3. Renault 100 pont 4. Williams-BMW 74 pont 5. McLaren-Mercedes 61 pont 6. Sauber 33 pont 7. Jaguar 10 pont 8. Toyota 9 pont 9. Jordan 5 pont 10. Minardi 1 pont
Az idei utolsó futamot két hét múlva Brazíliában rendezik meg, hogy aztán ezzel a futammal búcsút intsünk a 2004-es Formula-1-es Világbajnokságnak és pihenni és tesztelni térjen a mezőny.