Rengeteg pénzt és energiát ölt a Honda az új NSX kifejlesztésébe, a pénz nagy része a bonyolult hibrid hajtásra ment, amelyben összesen négy darab hajtómotor jut szerephez: két villanymotor hajtja az első kerekeket, egy villany- és egy benzinmotor pedig a hátsókat – utóbbinál egy 9 fokozatú, dupla kuplungos váltó is szerephez jut.
A New Yorki Autószalonon leleplezték az FIA GT3-as kategóriájának megfelelően felépített versenyautót, amely megszabadul minden felesleges ballasztnak ítélt dologtól: kényelmi felszerelések, hibrid hajtás… A 3,5 literes, biturbó V6-os hatfokozatú, szekvenciális váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Megtartják az utcai autónál is használt alumínium térvázat, azonban a külső karosszériát jelentősen módosítják annak érdekében, hogy az a lehető legtöbb leszorító-erőt termelje – a spoilerek méretét a szabályzat határozza meg, szóval ezen a téren lehet sokat nyerni a vetélytársakhoz képest.
Az Egyesült Államokban gyártott autónak a versenyváltozatát a japán központ segítségével készítették el, Európában is tesztelik majd több versenypályán, mielőtt az ősszel az FIA-hoz viszik homologizációra. A tervek szerint a 2017-es szezonban már rajthoz állhatnak az első ügyfelek a kontinenstől függően Acura vagy Honda néven futó NSX GT3-assal. Arról egyelőre nincs szó, hogy a hibrid hajtást is engedő GTE kategóriának megfelelő versenyautót is készítenek.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!