18 állandó pilóta és versenyenként 6 meghívott vendég áll majd rajthoz az Audi Sport TT Cup futamain, amelyek a DTM-bajnokság európai fordulóival együtt rendeznek majd meg jövőre – 6 forduló, összesen 12 darab fél órás verseny van a tervekben.
A minden felesleges extrától és látványos megoldástól (virtuális műszeregység) megszabadított és bukókerettel megerősített Audi TT kupé saját tömege mindössze 1125 kg, a 2,0 literes benzines turbómotor tartós csúcsteljesítménye 310 lóerő, de pár másodperc erejéig – a kormánykerékről, gombnyomásra kapcsolható push-to-pass, azaz előzési mód – további 30 lóerővel segíti a pilótát. A szériaállapothoz képest a vezérlőelektronika új, illetve módosították a kipufogógáz-visszavezető rendszert is.
A hatfokozatú dupla kuplungos váltóhoz nem nyúltak, de elektronikusan állítható önzáró differenciálművet kapott az elsőkerékhajtású Audi TT versenyautó, amelynek zárását a pilóta állíthatja a műszerfalról. Az aerodinamikát első légterelővel és hatalmas hátsó szárnnyal módosították, ezen felül a fékek levegőcsatornáját módosították annak megfelelően, hogy versenyautónál sokkal nagyobb tempóval haladnak majd az autók. Az Audi PS1 versenyülést az R8 LMS ultra versenyautóból emelték át, a tűzoltórendszert a Le Mans prototípusból örökölte meg az Audi TT kupé.
Az állandó pilóták jelentkezését a www.audi-motorsport.com weboldalon várják, többfordulós kiválasztási folyamat után nevezik majd meg az állandó sofőröket, akik közül a legjobb pilóták számíthatnak arra, hogy az Audi GT3-as csapatában vagy épp a DTM-ben jutnak majd pilótafülkéhez.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!