A Monaco csillogó utcáin prominens személyiségek előtt rendezett verseny azonban mégsem Icemanről, hanem a Renaultról és annak abroncsairól szólt. Érdekes eddig mindenki a Ferrarival és a maranellói csapat eredménytelenségéért bűnösnek tartott Bridgestone abroncsokkal volt elfoglalva. Úgy tűnik a kerékcserékre vonatkozó szabálymódosítások hatása a francia gumigyártót is utolérte.
Fernando Alonso ugyanis hosszú időn keresztül tartotta a tempót a McLaren finn pilótájával, mígnem a világbajnokságban vezető pilóta egyre visszább esett a mezőnyben, ahogy egyre jobban koptak autójának kerekei. Ezt a helyzetet tudta jól kihasználni a két Williams-pilóta, hiszen mindketten kielőzték a spanyolt, aki így kénytelen volt beérni a negyedik hellyel. Alonso nagy árat fizetett azzal, hogy megpróbálta utolérni a rendkívül domináns teljesítményt nyújtó Räikkönent, hiszen végül lemaradt a dobogóról is.
Michael Schumacher sorsa, aki a nyolcadik rajtkockából vágott neki a futamnak, a verseny közepén dőlt el. Christijan Albers megpördült Minardijával a pályán, s így elvágta az utána haladók útját. David Coulthard megérkezve nagyot fékezett, s a címvédő világbajnok hátulról eltalálta, s ezzel az első szárnya leszakadt. Ekkor kijött a biztonsági autó a pályára, s Schumacher a bokszból kijövet egy körrel Räikkönen mögött találta magát. Egy sor gyors kört megtéve azonban egy kis jutalomban részesült, hiszen Barrichellót is kielőzve a kockás zászlónál végül két pontra tett szert. Ross Brawn szerint elég frusztráló verseny volt ez a mai, mivel az autókból sokkal többet is ki lehetett volna hozni. Michael Schumacher nagy üzemanyag súly mellett futotta a leggyorsabb kört.
“Elég jellemző ez a monacói futamra, hiszen ha nem jól teljesítünk az időmérőn, akkor a többiek mögött kötünk ki. A Bridgestone abroncsok jól viselkedtek a versenyen, bár nem tudtunk jó időmérő kört futni és ezért meg is fizettünk ma” – szögezte le a Ferrari technikai igazgatója.
A nap két nagy csalódása a sauberes pilóták és Jarno Trulli teljesítménye volt. A Saubernél Jacques Villeneuve elveszítve türelmét egyszerűen kilökte csapattársát, Felipe Massát a pályáról. A Toyotánál az egész hétvégén szerencsétlen Ralf Schumacher, aki az időmérő edzésen ripityára törte autóját, a tartalékautóban a mezőny végéről rajtolva végül a hatodik helyre hozta be autóját, így szerezve értékes pontokat. Trulli, akinek ígéretesen indult a versenye, viszont csak a tizedik lett, pedig sokkal jobb eredményt is elérhetett volna az ötödik helyről rajtoló olasz.
Giancarlo Fisichellának sem úgy sikerült a mediterrán hercegségben rendezett futam, ahogyan azt szerette volna, hiszen ő is küszködött gumijainak tapadásával. A Renault egy kissé elbakizta a bokszbeállását is a biztonsági autó kijövetelével, hiszen először Alonso kapott üzemanyagot és így Fisichellának ki kellett várnia a sorát, amellyel tulajdonképpen megpecsételték a sorsát. Később az ötödik helyen autózott, amikor a mezőny az abroncsai kopása miatt utolérte és kielőzte.
Végeredmény
1. Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1’45″15.556 2. Nick Heidfeld Williams-BMW + 0’13″877 3. Mark Webber Williams-BMW + 0’18″484 4. Fernando Alonso Renault + 0’36″487 5. Juan-Pablo Montoya McLaren-Mercedes + 0’36″647 6. Ralf Schumacher Toyota + 0’37″177 7. Michael Schumacher Ferrari + 0’37″223 8. Rubens Barrichello Ferrari + 0’37″570 9. Felipe Massa Sauber-Petronas + 1 kör 10. Jarno Trulli Toyota + 1 kör 11. Jacques Villeneuve Sauber-Petronas + 1 kör 12. Giancarlo Fisichella Renault + 1 kör 13. Tiego Monteiro Jordan-Toyota + 3 kör 14. Christijan Albers Minardi-Cosworth + 5 kör 15. Vitantonio Liuzzi Red Bull Racing + 19 kör 16. Patrick Friesacher Minardi-Cosworth + 49 kör 17. David Coulthard Red Bull Racing + 55 kör 18. Narain Karthikeyan Jordan-Toyota + 60 kör A világbajnokság eredménye a Monaco Nagydíj után Pilóták: 1. Fernando Alonso 49 pont 2. Kimi Räikkönen 27 pont 3. Jarno Trulli 26 pont 4. Mark Webber 18 pont 5. Nick Heidfeld 17 pont Ralf Schumacher 17 pont 7. Giancarlo Fisichella 14 pont Juan-Pablo Montoya 14 pont 9. Michael Schumacher 12 pont 10. David Coulthard 10 pont Konstruktőrök: 1. Renault 63 pont 2. McLaren-Mercedes 51 pont 3. Toyota 43 pont 4. Williams-BMW 35 pont 5. Ferrari 21 pont 6. Red Bull 14 pont 7. Sauber 7 pont
A cirkusznak alighogy vége, máris folytatódik, hiszen a hét végén ismét megmérkőznek egymással a Formula-1-es csillagok, ezúttal a Nürburgringen. Itt újra versenyezhet a BAR-Honda, így ismét 20 autó áll majd a rajtrácsra.