Versenyek száma: itt még hibádzik az elsőség, hiszen Riccardo Patrese 256 nagydíjon indult 1977-1993 között. Schumacher az 1991-es belga versenyen debütált, azóta 207-szer állt rajthoz. Ha kitölti 2006 végéig szóló szerződését (évente 18 futammal számolva), akkor is csak 249 verseny lesz a kontóján, tehát hosszabbítani kell a Ferrari-szerződésen, legalább egy fél évet…!

Pole position: ebből se első – még. Ayrton senna 161 futamon 65-ször indult az élről, Schumi a német versenyen megszerzett 61. tréningelsőségével még csak a második, de nem kell nagy jósnak lenni ahhoz, hogy lássuk: itt is közeleg a rekorddöntés.

Győzelmek száma: abszolút első a maga 81 futamgyőzelmével. Ilyen összeadásokat lehet kitalálni: annyi futamot nyert, mint, Senna+Mansell+G. Villeneuve+Hawthorn összesen… És hol van még a vége?

Vb-címek száma: jelenleg még 6, de két futamon belül 7 lesz. Itt is el lehet majd filozofálni: annyi nyert, mint – mondjuk – Ascari, Fittipaldi és Lauda együttvéve…

A vicc az, hogy Schumacher győzniakarása töretlen. Ross Brawn Hockenheimban azt mondta, hogy még sose látta a németet ennyire motiváltnak, mint ebben az évadban. És amit a bennfentesek a legfontosabbnak tartanak: Schumiból tényleg abszolút csapatjátékos lett, azaz míg korábban (a Benetton-időszakban) sokszor csak magával foglalkozott, most vezetői képességei mellett ő a csapat kovásza is.

Az ő érdemének tudják be az is, hogy teljes mértékben integrálta a Ferrariba a két legfontosabb technikai partnert: a Bridgestone-t és a Shellt. A üzemeanyagszállító cég az utóbbi két évben ezt meg is hálálta, mert soha nem látott fejlesztésekbe kezdtek. A 2003-as imolai futamtól a Ferrari rendelkezésére áll egy mozgó laboratórium, ahol egy-egy versenyhétvégén több tucat – egyébként 99%-ban V-Power Racing – benzinmintát analizálnak, és az eredmények alapján állítják be azt a konstellációt, amivel a legbiztosabbnak tűnik a siker.

A hockenheimi sajtótájékoztatón a világbajnok elmondta, hogy többnyire lóerőben is érzékelni az új keverékek erejét, de sokkal fontosabb ennél, hogy a Shell-nafta sűrűségével, „tömörségével” való játék alapján Ross Brawn olyan boxtaktikát tud kitalálni, hogy a reménytelennek tetsző helyzetekben is az élre tudja állítani Schumachert, mint pl. Kanadában, ahol Michael csak 6-ként indult, és mégis győzött! Ha a Hungaroringen is minden összepasszol, akkor Schumi újabb (saját) rekordját döntheti meg: az egy évadban szerzett legtöbb győzelmek számát. 2002-ben 11-szer nyert, ez idén már megvan – most jöhet a ráadás.

A másik csúcs, amit a Magyar Nagydíjra várhat, a Ferrari konstruktőr-bajnoki címe. Egy kettősgyőzelem esetén meglenne a Ferrari 14. elsősége, ami egyben azt is jelentetné, hogy 1999 óta nem találnak legyőzőre, zsinórban 6-odszor. Kell-e mondani, hogy rekord ez is….