Korábban már megmutatták az Opel Adam Cup változatát, most azonban már megvannak a részletek is az alacsony költségek miatt egyre népszerűbb R2-es rali kategória szabályzatának megfelelő raliautóról.
A karosszériát OPC Line elemekkel vadítják meg, ezen felül a motor- és csomagtér fedél gyorszárai és az alsó védőlemezek érdemelnek még említést. Az utastérben a legszigorúbb előírásoknak megfelelő bukókeret, HANS nyakvédő használatára felkészített Sparco kagylóülés, folyadékkristályos kijelzők, központi kapcsolótábla (innen vezérelhető a tűzoltó berendezés is) érdemel említést.
Az Opel Adam R2-es hajtásáról egy 1,6 literes, 185 lóerős/190Nm csúcsteljesítményű, változó szelepvezérléses négyhengeres szívómotor gondoskodik. Az erőt egy ötfokozatú, szekvenciális Sadev váltó továbbítja az első kerekekre. A megfelelő lassulásról Brembo fékrendszer gondoskodik, a jó útfogásról meg aszfalt vagy murvafutómű.
A 2013-as idényben egyébként mintegy 40 darab Opel Adam raliautó indul majd a francia- és német bajnokságokban, a gyár által szponzorált projekt célja fiatal, tehetséges raliversenyzők nevelése. Az idén Opel Adam Cup-ban induló pilóták közül a legjobb jövőre már egy Adam R2-essel versenyezhet majd teljes gyári támogatást élvezve.
Műszaki adatok: Opel ADAM Rallye R2
Motor: 1.6-os ECOTEC 16V, változó vezérlés, BOSCH autósport-vezérlőkészülék. Teljesítmény: kb. 185 LE 7750/percnél. Nyomaték: kb. 190 Nm 6200/percnél Erőátvitel: szekvenciális, ötfokozatú Sadev sebességváltó, differenciálzár Futómű: REIGER verseny-futómű, háromszorosan állítható, MacPherson rugóstagok Uniball gömbcsuklókkal, aszfalt- és murva-specifikáció Kormány: elektrohidraulikus szervokormány Keréktárcsák: EVO Corse alumíniumfelnik, 6,5 x 16 col (aszfalt), 6 x 15 (murva) Fékrendszer: hidraulikus „Fly-Off“ kézifék, nyomásszabályozás a hátsó tengelyen, Brembo négydugattyús féknyergek elöl Féktárcsák: 310 mm, hűtött (aszfalt, elöl), 278 mm hűtött (murva, elöl), 264 mm (hátul); Karosszéria: könnyű építésű nyers karosszéria, integrált biztonsági struktúra, alsó védőlemez a motornál és a tanknál. Belül: SPARCO versenyülések (HANS nyakvédőre előkészítve), elektromosan indítható tűzoltó készülék, száraz akkumulátor. Kívül: „OPC Line“ karosszériaelemek, gyorszáras motor- és csomagtartó-tető, vontatószemek Elektromos rendszer: autósport kijelző, fokozatjelző és felkapcsolási lámpa, MONIT rali-computer, központi kapcsolókonzol, térképolvasó lámpa Méretek: hosszúság 3.698 mm, szélesség 1.720 mm, (beállítható) magasság 1.442 mm (aszfalt), tengelytáv 2.310 mm, súly 1.030 kg
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!