Nem elég, hogy kevesen ismerik a helyszínt, ráadásul aki már korábban rajthoz állt itt, az sem sokat ér vele. A 24 gyorsasági szakaszból ugyanis mindössze egy lesz pontosan ugyanolyan, mint 2009-ben, a legutolsó Lengyel Rali idején. A szakaszok egy része teljesen új lesz, a többin pedig változtattak az öt évvel ezelőtti állapothoz képest. Az új terep akár változásokat is hozhat az élen vasárnap délutánra.
A legutolsó Lengyel Ralit 2009-ben Mikko Hirvonen nyerte meg még fordos színekben. A második helyezett Dani Sordo lett a Citroennel. A bronzérmes helyezés Henning Solbergé lett. Azóta nagyot fordult a világ, s a hétvégi eredmények várhatóan teljesen mások lesznek, mint öt évvel ezelőtt.
Hirvonen mellett nagyon készül a hétvégi ralira még a VW két éllovasa, a világbajnokságban toronymagasan vezető Sebastien Ogier és csapattársa, Jari-Matti Latvala, valamint Mads Östberg, Andreas Mikkelsen, Martin Prokop és persze Henning Solberg. „A legfontosabb az, hogy jelenleg mi vezetünk a világbajnokságban és sikerült növelni az előnyünket Szardínián. Szeretnénk ezt a trendet folytatni Lengyelországban is. Tudjuk, hogy nem győzhetünk mindig, de a célunk az, hogy annyi pontot szerezzünk egy-egy ralin, amennyit csak tudunk.” – szögezte le Ogier.
A helyi hős Robert Kubica hatalmas rajongótábora látogat majd ki a ralira. A döcögős évkezdet után az ezt megelőző ralin, Szardínián, megvolt az áttörés a számára. A 29 éves pilótának összejött minden, nagyszerűen versenyzett a trükkös körülmények között az m-sportos Fiestájával és ötödik lett szombaton. Vasárnap már kénytelen volt beérni a nyolcadik hellyel, miután eltört autójának a felfüggesztése egy nagyobb kövön áthaladva. Később bevallotta, hogy Szardínia volt az első murvás rali, amelyet élvezett, hiszen ez volt az első alkalom az életében, hogy murván kiegyensúlyozottan és magabiztosan vezetett. Ez sokat lendíthet a lengyel teljesítményén a hétvégi hazai murvás raliján.
A rali
A 2014-es Lengyel Rali három napon át tart, s a 24 gyorsasági szakasz 362.48 km-t tesz majd ki. Nem sok dolgot tudnak a hétvégi versenyről a csapatok, de azt biztosan, hogy a gyorsasági szakaszok gyorsak és látványosak lesznek. A 2009-es Lengyel Ralin az átlagsebesség 113 km/óra körül mozgott, ami meglehetősen sok. A rali előtti teszteken részt vett Jari-Matti Latvala, a Volkswagen pilótája, aki szerint a szakaszok nagyon hasonlítanak a Finnországban és az Észtországban megszokottakhoz. Bitang gyorsak. A rali főhadiszállása Mikolajkiban lesz, néhány órányira északra Varsótól. A Mikolajki Arénában négy szuper speciális gyorsasági szakaszt is rendeznek, ebből kettőt reflektorok mellett sötétben. Itt látványos csatákat vívhat az egyszerre a pályán versenyző két autó.
A világbajnokság állása az Olasz Rali után:
Egyéni 1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 138 pont 2. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 105 pont 3. Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 66 pont 4. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 2 63 pont 5. Mikko Hirvonen (FIN) M-Sport WRT 40 pont 6. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 36 pont 7. Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 32 pont 8. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 31 pont 9. Martin Prokop (CZE) Jipocar Czech National Team 30 pont 10. Henning Solberg (NOR) Henning Solberg 22 pont Gyártók 1. Volkswagen Motorsport 227 pont 2. Citroën WRT 109 pont 3. M-Sport WRT 78 pont 4. Volkswagen Motorsport 2 64 pont 5. Hyundai WRT 57 pont 6. Jipocar Czech National Team 32 pont 7. RK M-Sport WRT 18 pont 8. Hyundai Motorsport N 4 pont
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!