Két hét telt el a Francia Rali óta, s ez elég idő volt ahhoz, hogy a csapatok felkészüljenek a hétvége murvás megpróbáltatásaira Szardínia szigetén. 2004-ben az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, s így egy nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. Mivel azonban a murvás tesztelések nagy része Szardínián folyik, így ez komoly segítséget jelent a csapatoknak feltérképezni a verseny különleges kihívásait. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is.
Négy győzelmével még mindig Sebastien Loeb a hétvégi rali favoritja még akkor is, ha számára már nincs nagy tétje a versenynek. Egy igazi autóversenyző azonban addig hajt, amíg a szezon tart, még akkor is, ha már ő a világbajnok. Loeb csapattársa, Mikko Hirvonen még nem nyert idén, így mivel a világbajnoki címek sorsa eldőlt, még az is lehet, hogy csapata ezúttal a finn pilótát segíti jobban a hőn áhított siker elérésében a Hirvonen által oly kedvelt murván.
Az egyéni világbajnokság bronzérmes helyére pályázó Jari-Matti Latvala, Mads Östberg és Petter Solberg az utolsó két ralin minden bizonnyal beletesz apait-anyait a győzelem érdekében. Nehéz megmondani, hogy e három klasszis közül kinek van nagyobb esélye a hétvégén. Latvala nyert már Szardínián 2009-ben, s ráadásul a legutóbbi murvás futamon, Wales-ben is ő győzedelmeskedett. Igen ám, de a feltörekvő tehetség Mads Östberg és a hatalmas rutinnal rendelkező Petter Solberg sem futott rossz időt Nagy-Britanniában.
A két gyári fordos pilóta mindenestre elég eltökélten hajt majd a győzelemre. Mivel a világbajnoki címek elkeltek, Latvala szerint most az egyetlen célja az első hely lesz, hiszen már nincs rajta az egész éves világbajnoki üldözés nyomása. „Így megváltozott a helyzet az utolsó két ralira. A célunk eddig is a győzelmek megszerzése volt, de mivel már nem igazán számít, hogy pontszerző helyen érünk-e célba, így az egyetlen esélyünk már csak a győzelmek megszerzése lehet.” – szögezte le a Ford finn pilótája. „ A győzelem számít egyedül.” – tette hozzá eltökélten Solberg.
A rali
A 2012-es Olasz Rali három napon át tart, s a 16 gyorsasági szakasz 306.04 km-t tesz majd ki. Pénteken Sassari szervizpontja körül zajlanak majd az események. Szombaton a versenyzők a Monte Acuto térségben versengenek. Eredetileg vasárnapra beraktak a szervezők egy 50 km-es szakaszt, de annak érdekében, hogy csökkentsék a költségeket, inkább kétszer teszi meg a mezőny a Gallura gyorsasági szakaszt. A második futás ezen a szakaszon már Power Stage-nek számít, s itt extra pontokhoz lehet jutni. A tradicionális befutó Porto Cervóban lesz idén is.
A világbajnokság állása a Francia Rali után:
Pilóták 1. Sebastien Loeb Citroën WRT 244 pont 2. Mikko Hirvonen Citroën WRT 173 pont 3. Jari-Matti Latvala Ford WRT 133 pont 4. Mads Östberg Adapta WRT 125 pont 5. Petter Solberg Ford WRT 119 pont 6. Jevgenyij Novikov M-Sport Ford WRT 69 pont 7. Thierry Neuville Citroën Junior WRT 53 pont 8. Martin Prokop Czech Ford Rally Team 42 pont 9. Ott Tanak M-Sport Ford WRT 34 pont 10. Dani Sordo Mini WRC Team 31 pont Gyártók 1. Citroën WRT 388 pont 2. Ford WRT 255 pont 3. M-Sport Ford WRT 137 pont 4. Citroën Junior WRT 72 pont 5. Adapta WRT 71 pont 6. Qatar WRT 63 pont 7. Mini WRC Team 26 pont 8. Brazil WRT 20 pont 9. WRC Team Mini Portugal 4 pont 10. Czech Ford Rally Team 2 pont
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!