Nem hiába fogadkozott Mads Östberg, a Citroën pilótája, hogy begyűjti idei harmadik dobogós helyezését Olaszországban. A norvég pilóta bár elég sokkal lemaradva Ogier mögött lett második, mégis megszerezte idei első ezüstérmes helyezését. Az éllovasok nem lassítottak le az utolsó szakaszra, a Cala Flumini Power Stage-re se. Andreas Mikkelsen, Latvala és Ogier ebben a sorrendben értek célba és gyűjtötték be az extra pontokat (3-2-1).
Bár egy ideig úgy tűnt, hogy Jari-Matti Latvala megismétli Argentínában szerzett győzelmét, végül mégis Sebastien Ogier futott célba elsőként. A VW élmenője nyitotta a versenyt, s mint ahogy az várható volt ez sokba került neki. Az utak söprögetésével sok időt vesztett, s visszaesett a mezőnyben. Az utána rajtolók profitálhattak a tiszta és ezáltal gyors utakból. A francia pilóta így nem tehetett mást, mint hogy elkezdte szép lassan feljebb tornázni magát a mezőnyben. Az első nap végén csapattársa mögött végzett a második helyen, mindössze 22,4 másodperccel lemaradva.
A második napon nagy küzdelem folyt a világbajnok csapat pilótái között. A címvédő már az első gyorsaságin átadta helyét Latvalának, majd a finn pilóta lelassult motormeghibásodás miatt. Később kiderült, hogy csak egy hibás szenzor keserítette meg Latvala életét. Később sem lett egyszerűbb Latvala dolga. Ogier egész délután nyomás alatt tartotta, s később át is vette az első helyet. A finn először lefullasztotta autója motorját, majd nem sokkal ezután nekicsapódott egy sziklának, s ekkor megsérült Polójának a kereke. A megállással és kerékcserével több, mint két percet vesztett.
Az utolsó napot már kényelmes előnnyel kezdte Ogier és bár csak a harmadik leggyorsabb időket mente a rali végén, mégis megnyerte a versenyt. „Ez nagyon, jó érzés. Nagyon keményen kellett nyomnom a gázt. Nagyon nehéz volt az első nap. Sikerült Jari-Matti nyakában mennem szombaton és most nyertem is. Egy nagyot léptem előre a világbajnokságban.” – szögezte le Ogier, aki ezzel a győzelemmel 33 pontra növelte előnyét a világbajnokságban.
Jari-Matti Latvala sokszoros hibázásának köszönhetően végül az első helyről a harmadikra esett vissza. Ez nem tett jót világbajnoki esélyeinek, hiszen az ígéretes argentin első hely után most csak egy harmadik helyet tudott szerezni. A negyedik helyért járó pontok Andreas Mikkelsené lettek, ráadásul a norvég pilóta még három bonusz ponttal is gazdagodott a Power Stage győzelemért. A fiatal Elfyn Evansé az ötödik hely. Őt Martin Prokop követi a hatodikon. Henning Solberg Svédország és Portugália után ismét az első tízben ért célba. Őt Robert Kubica követi a nyolcadik helyen. A lengyel pilóta sokáig az ötödik helyen autózott, mígnem a 12. gyorsasági szakaszon letört a jobb első kereke. A Rally2 szabályozás értelmében visszatért a versenybe és végül nyolcadik lett. A WRC2-ben versenyző olasz Lorenzo Bertelli és Khali Al-Qassimi zárják az első tizet. Mikko Hirvonen kiesett, mikor pénteken autója lángra kapott. Kiégett autójának képe sokkolta a ralirajongókat.
2014-es Olasz Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 4:02:37,8 2. Mads Östberg (NOR) Citroën DS3 4:04:00,9 3. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Polo 4:04:10,6 4. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 2 4:05:17,1 5. Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta RS 4:07:19,6 6. Martin Prokop (CZE) Ford Fiesta RS 4:08:43,1 7. Henning Solberg (NOR) Ford Fiesta RS 4:09:53,6 8. Robert Kubica (POL) Ford Fiesta RS 4:14:56,8 9. Lorenzo Bertelli (ITA) Ford Fiesta RRC 4:17:59,9 10. Khalid Al-Qassimi (ARE) Citroën DS3 4:19:27,1
A következő világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen három hét múlva, 2014. június 27-29. között kerül megrendezésre a Lengyel Rali. Ez a rali utoljára 2005-ben szerepelt a Rali Világbajnokság versenynaptárában, s érdekessége, hogy Litvániába is ellátogat a ralimezőny. 2005-ben Mikko Hirvonen nyerte meg a Lengyel Ralit.
A világbajnokság eredménye az Olasz Rali után:
Egyéni 1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 138 pont 2. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 105 pont 3. Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 66 pont 4. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 2 63 pont 5. Mikko Hirvonen (FIN) M-Sport WRT 40 pont 6. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 36 pont 7. Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 32 pont 8. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 31 pont 9. Martin Prokop (CZE) Jipocar Czech National Team 30 pont 10. Henning Solberg (NOR) Henning Solberg 22 pont Gyártók 1. Volkswagen Motorsport 227 pont 2. Citroën WRT 109 pont 3. M-Sport WRT 78 pont 4. Volkswagen Motorsport 2 64 pont 5. Hyundai WRT 57 pont 6. Jipocar Czech National Team 32 pont 7. RK M-Sport WRT 18 pont 8. Hyundai Motorsport N 4 pont
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!