A Portugál Rali a vb-ből való kiesését a túl korai időpont tavaszi esős időjárásának köszönhette. A 2001-es esőzések megpecsételték a rali sorsát egy időre. Az eső áztatta utak járhatatlanokká váltak s a csapatok panaszkodtak, hogy lehetetlen versenyezni a rossz körülmények között. Inkább iszapbirkózást lehetett volna rendezni, mintsem raliversenyt. Így 2001-ben Tommi Mäkinen győzelmével véget ért egy korszak és a Portugál Rali elvesztette világbajnoki rali-státuszát. Bár a világbajnokságba való visszatérését követően nem voltak különösebb időjárási anomáliák Portugáliában, a hatalmas esőzések tavaly után idén ismét gondot okozhatnak a rali problémamentes lebonyolításában. Bár most a verseny idejére nem jósolnak nagyobb esőt, az azt megelőző időszak elég csapadékos volt Portugáliában.
A 2012-es Portugál Rali a meglepetések ralija volt, ahol az eső beleszólt a végeredménybe. A nagyágyúk estek-keltek, így kevésbé ismert arcok állhattak dobogóra. A verseny legnagyobb esélyesének számító Sebastian Loeb már az első napon, csütörtök este kiesett, miután félreértette navigátora utasítását. Az autó többször is megpördült, de szerencsére sem a pilóta, sem a navigátora nem sérült meg. A gyári fordos duónak sem folytatódott jobban a ralija, hiszen a hatalmas pénteki esőzésben Jari-Matti Latvala és Petter Solberg is kicsúszott. Mikko Hirvonen ekkor vette át a stafétabotot. A finn citroenes végig az élen is tudott maradni s ő léphetett fel a dobogó tetejére. Ott viszont nem állhatott sokáig, mivel a verseny után kizárták miután szabálytalannak nyilvánították autójának kuplungját.
A Volkswagennek nagyon jól indult az idei éve, s úgy néz ki, hogy még jobban folytatódhat a hétvégén. Szakértők szerint ugyanis ez lesz az a rali, ahol a legjobban kiütközik majd a német márka potenciálja. Ha a jóslatok bejönnek, a VW könnyen kielőzheti az eddig egyeduralkodó Citroent. Remélhetőleg a hétvégéig meggyógyul a csapat ásza, az egyéni világbajnokságot jelenleg vezető Sebastien Ogier. A Portugál Ralit felvezető Fafe Rally Sprinten ugyanis nem tudott rajthoz állni a francia pilóta influenzája miatt.
Kubica-rajongók figyelem! Az ex-Forma-1-es pilóta Portugáliában debütál a Rali Világbajnokság WRC2 kategóriájában. A lengyel pilóta speciális igényeihez igazították raliautóját, miután jobb karját korlátozottan tudja használni, így ha a Forma-1-ben nem is, legalább a ralipályákon drukkolhat érte számtalan rajongója már a hétvégén. Kubica egyébként összesen hét futamon áll rajthoz az idei szezonban. Argentínát, Ausztráliát és a szezonzáró Brit Ralit hagyja csak ki a Citroen pilótája.
A rali
A 2013-as Portugál Ralin megtartják a tavalyi formátumot, így Algarve és Baixo Alentejo régiókban zajlik majd a háromnapos fieszta. A második nap lesz a leghosszabb a maga 158,54 km-ével. A Loulé szakaszon, amely idén 22,78 km-es lesz, az elmúlt évekkel ellentétben ellenkező irányú lesz a forgalom és három gyorsasági szakaszon kétszer is végigmegy a mezőny.
A legnagyobb változást az utolsó nap hozza. Az új 52,3 km-es Almodovar szakasz a versenynaptár leghosszabb murvás európai szakaszainak egyike lesz, s ez lesz a ralit záró Power Stage is. A rali 15 gyorsasági szakaszból áll majd, s ezek összesen 386,7 kilométert tesznek ki.
A világbajnokság állása a Mexikó Rali után:
Pilóták 1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport 74 pont 2. Sebastien Loeb Citroën WRT 43 pont 3. Mikko Hirvonen Citroën WRT 30 pont 4. Dani Sordo Abu Dhabi Citroen WRT 27 pont 5. Mads Östberg Qatar M-Sport WRT 26 pont 6. Thierry Neuville Qatar WRT 25 pont 7. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport 15 pont 8. Martin Prokop JIPOCAR Czech National Team 14 pont 9. Bryan Bouffier Bryan Bouffier Team 10 pont 10. Nasser Al Attiyah Qatar WRT 10 pont Gyártók 1. Citroën WRT 87 pont 2. Volkswagen Motorsport 81 pont 3. Qatar M-Sport WRT 37 pont 4. Qatar WRT 35 pont 5. Abu Dhabi Citroen WRT 23 pont 6. Jipocar Czech National Team 14 pont 7. Lotos WRC Team 12 pont
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!