„San Remóban voltam életemben először világbajnoki futamon, kilencvenhatban, amikor Janika versenyzett ott. Jó emlékként őrzöm azt a versenyt, akkor láttam először életnagyságban a legendákat, Kankkunent, Mäkinent, Sainzot, McRae-t – s akkor még a repsolos Escort Cosworth-ok száguldottak a Ford színeiben, gyönyörűek voltak. Persze, a Ford Fiesta is szép, ezért is tettük le mellette a voksunkat az idén is” – mondta Frici, aki azt is elárulta, egyáltalán nem volt könnyű dolguk, hiszen az autók nagy részét előre bérbe adták, nem volt közöttük egyetlen szabad sem.
„Jó néhány csapattal tárgyaltunk, amikor egyszer csak kaptam egy sms-t Petter Solbergtől, hogy hívjam fel. Felhívtam, ő pedig felajánlotta a lehetőséget, hogy az ő autójával induljunk a San Remo-ralin. Eddig Patrick Flodin ment a kocsival, de ő az olasz futamon nem indul, mi pedig kapva kaptunk a lehetőségen és már alig várjuk a rajtot” – mosolygott Frici. Ami a pályákat illeti, ralis berkekben a San Remó-i gyorsasági szakaszokat a legtrükkösebbek között tartják számon, méghozzá a technikásságuk miatt. Kanyargós hegyi utakról beszélünk, sok helyen előfordul, hogy az egyik oldalon sziklafal, a másikon szakadék, tehát hibázásra nincs túl sok lehetőség. Ráadásul a verseny híres az éjszakai, 40 kilométernél is hosszabb gyorsasági szakaszáról, amely még a legjobbaknak is fejtörést okoz.
A PS Engineering tulajdonosa és atyja a korábbi rally világbajnok, Petter Solberg. A norvég rallysztár három évig vezette saját egyéni WRC csapatát, mielőtt az idén visszatért volna a Fordhoz. Solberg kifejezetten örült a lehetőségnek, hogy csapatfőnökként is megoszthatja technikai tudását és tapasztalatát, ez pedig arra ösztönözte, hogy elindítsa a PS Engineering-et, és továbbadja az évek alatt megszerzett ismereteit más egyéni versenyzőknek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!