– Ez – bárhogyan kerülgetjük is a hatásvadász jelzőket – világraszóló hír. Miként adódott a lehetőség, hogy a földkerekség egyik legpatinásabb istállójához kerülj?
 
– Mindez több év kitartó munkájának az eredménye. Gokarttal kezdtem kilencévesen, 2008-ban a Warm-Up Racing csapatában, ahol első mesterem a kétszeres gokart világbajnok, Andrea Gilárdi volt. Az ő édesapja tanította Ayrton Sennát is, így nemcsak a sportághoz elengedhetetlenül szükséges tudást alapozta meg, hanem – a családi történeteknek köszönhetően – hozzájárult  versenyzési filozófiám kialakulásához is.

– Milyen eredményekkel zártad gokartos pályafutásodat?
 
– Miután a magyar bajnokságban az első évben második helyezést értem el, négy kemény esztendő következett Európa legnehezebb mezőnyében, az olasz nemzeti bajnokságban. Ez alatt az idő alatt többször állhattam európai és világversenyeken is a dobogón. A olasz döntőn a több mint száz fős mezőnyben harmadik helyen végeztem, a kategória világbajnokságán pedig hetedik lettem. A további időszakra nézve is kiváló felkészülési időszak volt számomra ez a négy év.

– Itt figyelt fel rád a Ferrari?
 
– Igen. Visszatértem régi csapatomhoz, az Alessandro Lippi által vezetett Warm-Up Racing Team-hez, amellyel az idei szezont már a Ferrari Challenge-sorozatban kezdem, mint a mezőny legfiatalabb versenyzője a világon.
 
– Persze, még évekre a „rendes” jogosítvány megszerzésétől…
 
– Na, igen, arra sajnos, várnom kell (nevet). Mivel a sorozatban 16 év az alsó küszöb, korengedményre van szükségem a versenyeken való induláshoz is. Május 17-én Brnóban kezdődik a szezon, s noha az első évet a tanulásra szánom, azért bízom benne, hogy sikerül néhány pontot gyűjtenem.
 
– Ez a verseny is része a Ferrari Challenge-nek?
 
– Igen, de itt még csak a kollektív teszten veszek részt. A tervek szerint júniusban Franciaországban, a La Mans-i 24 órás verseny betétfutamán debütálok, amit a portugáliai Portimao, a németországi Hockenheim, az olaszországi Imola és hasonló nagy európai pályák követnek majd. De addig még rengeteg edzés vár rám a Hungaroringen.


 
– Milyen autóval?
 
– Egy 570 lóerős 458 Ferrari Challenge Italiaval. Ez a versenyautó 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer per órára.
 
– Mennyivel hajtod?
 
– A Hungaroringen a pálya célegyenesében megközelítőleg 250-nel megyek.
 
– Na, ez a kívülállók számára nem éppen könnyen elképzelhető sebesség… Gondolom, a végső cél a király kategória, vagyis a Forma-1-ben történő szereplés…
 
– Egyelőre az az álmom, hogy részese lehessek a Ferrari csodálatos világának.
 
– Kik segítik a munkádat ebben a nem mindennapi sportágban?
 
– Az elmúlt évekhez hasonlóan az idei szezonban is Abu-Dhabi koronahercege, H. H. Sheikh Sultan Bin Khalifa Bin Zayed Al Nahyan támogatását élvezhetem.
 
– Úgy tudom, nemcsak ő, hanem más, ismert emberek is melletted állnak. Köztük a keresztapád, aki nem más, mint…
 
– …igen, Deák Bill Gyula. Mindig azt mondja, bármi legyen is a vágyam, sose adjam fel, mert az életben mindenért keményen meg kell küzdeni. Minden versenyemen szorított értem, és elkísért a Hungaroringre, a versenyengedély-vizsgámra is.

NÉVJEGY – Tóth Norbert

Született: Miskolc, 1998. július 11. Iskola: Hatvan, 5. Számú Általános Iskola Hobbi (az autóversenyzés mellett): BMX-freestyle bicikli Középiskola: A hatvani Széchenyi István Római Katolikus Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskolába készül Kedvenc sportja (természetesen az autóversenyzésen kívül): biciklizés, úszás Példaképe: Jean Todt (francia sportvezető, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, a Scuderia Ferrari Formula-1-es csapat korábbi vezetője, majd technikai igazgatója. Irányítása alatt lett Michael Schumacher ötszörös, Kimi Räikkönen pedig egyszeres világbajnok az olasz istállónál) Tervei: Érvényesülni a Ferrari világában.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!