Nem csak a külső héjat cserélték le az új Countryman szabadidő-autó érkezése miatt a Mini John Cooper Works Rally versenyautónál, módosultak az FIA biztonsági szabályok is, úgyhogy teljesen új fejlesztésű az egész konstrukció. Az új acél csőváznak köszönhetően javult a tengelyek közötti tömegeloszlás és lejjebb került a tömegközéppont is.
Repülőgépeknél alkalmazott acélból készül a csőváz, a motort könnyen kiszerelhető segédvázon helyezik el az orrban. Karbonból és kevlárból készülnek a burkolóelemek, a padlónál a fokozott védelem miatt méhsejt-szerkezetű szendvicspaneleket alkalmaznak. A módosított aerodinamikai csomagnak köszönhetően csökkent a légellenállás, javítottak a hűtésrendszeren is. Újraprogramozták a 3,0 literes, soros hathengeres dízel vezérlőelektronikáját, az egyturbós egység teljesítménye változatlanul 340 LE/800 Nm, a korábbinál alacsonyabb fogyasztást remélnek a változtatásoktól – az üzemanyagtartály 385 literes.
A szériaautó megjelenését alaposan átalakították a Mini formatervezői, például laposabb lett a motorháztető a kilátás javítása érdekében, az oldalfal karaktervonalait jobban kiemelik. Három pótkerék és két beépített hidraulikus emelő van a fedélzeten. Kerekenként kettő, állítható lengéscsillapító van, a rugóút 25 centi, 32 centis átmérőjű acél féktárcsákat használnak, hátul vízhűtéses féknyergekkel. A Mini John Cooper Works Rally első versenye a jövő évi Dakar lesz, amely Bolívia hegyei között, átlagosan 3000 méteres tengerszint feletti magasságon halad majd.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!