Néhány számmal szolgált a Peugeot az új 208 T16 Pikes Peak versenyautóról, aminek az ég világon semmi köze nincs az utcai autóhoz. Vagy bármely más versenyautóhoz, hiszen teljesen egyedi a technika is.
Az acélcsőből hegesztett vázhoz elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztések csatlakoznak vízszintes rugóstagokkal. Elöl 380, hátul 355 mm átmérőjű féktárcsák dolgoznak, egydugattyús, könnyűfém féknyergekkel. Mivel az idei év az első olyan esztendő, amikor végig aszfaltozott pályán haladnak az autók, a Michelin 31/71×18-as méretű slick abroncsokat használ az autót.
A karbonból sütött, és fényezetlen karosszéria hossza 4,5 méter, a szélesség 2,0 méter, a magasság 1,3 méter, a tengelytávolság 2,7 méter. Az állandó összkerékhajtású versenygép tömege mindössze 875 kg, a 3,2 literes, biturbó V6-os teljesítménye 875 lóerő, így nem csoda, hogy mindössze 1,8 másodperc (!) alatt gyorsul 100 km/órás tempóra a Peugeot 208 16 Pikes Peak. További 3 másodperc után már 200-zal száguld, és ezt követően alig 2 másodperccel később már eléri a végsebességét, ami 240 km/óra. Túl sok egyenes nincs a coloradói pályán, ez is bőven elég. Kérdés, hogy a győzelemhez, hiszen sokan mások is erre hajtanak. Az biztos, hogy rekorddöntés lesz az idén, a minden korábbinál gyorsabb pálya miatt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!