– Na, hogy érzi magát a Magyar Nagydíj után?
– Jól, köszönöm! – válaszolta Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport pilótája, aki Hondájával egy második és egy nyolcadik helyet szerzett vasárnap. – Kicsit sűrűbbek manapság a hétköznapok, de alapvetően kellemes a fáradtság, mert sikeres időszakon vagyok túl.
– Ilyenkor, egy-egy jól sikerült verseny után többet „zaklatja” a sajtó?
– Hogyne, persze, de ez normális. Az emberek számára az érdekes, ha kudarcok vagy sikerek vannak, ha valami közepesen sikerül, nem csodálkozom rajta, hogy kisebb érdeklődést vált ki.
– Mikor tud elmenekülni az Önt körülvevő „őrületből”?
– A távolabbi versenyek előtt szokott lenni három hét, vagy egy hónap szünet, akkor van egy olyan időszak, amikor akár a telefont is kikapcsolhatom egy picit. A jövő hét közepéig viszont be vagyok táblázva, a hétvégén pedig már a Salzburgringen versenyzünk.
– Erre számított a Hungaroringen? Második lett az időmérőn, második az első futamon is, a másodikon pedig a nyolcadik helyen ért célba.
– Reménykedtem egy ilyen eredményben, főleg a Slovakiaringen önerőből elért dobogós helyezésem után. Az időmérő tényleg jól sikerült, de az első futam rajtjánál mindig benne van a kocc és a kiesés veszélye, ezért nagyon ügyeltem arra, hogy úgy induljak, hogy támadhassak is, és kimaradjak az esetleges adok-kapokból.
– Harmadszor versenyzett WTCC-s pilótaként a Hungaroringen, s harmadszor végzett a dobogón. Ennyit számít a hazai pálya?
– Úgy látszik, igen, és én ennek nagyon örülök! Ilyenkor mindig nagyobb nyomás van rajtam, de ezt a pluszterhet messze kompenzálja a hazai pálya és a hazai közönség. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy ezen a szinten már olyan pilóták vannak, akiknek elég, ha valahol mennek kétszer fél órát, vagyis pályaelőnyről ebben az esetben már nem igazán beszélhetünk.
– A szezon előtt és a bajnokság kezdeti szakaszában még nagyon óvatosan fogalmazott a célokat illetően. Most már nyilván látja, hogy egyre acélosabb a Honda, egyre ütőképesebb a csapat. Mire vihetik?
– Azt vettem észre, hogy gyorsabban haladunk, mint amire számítottam. Az első két hétvége nagyon nehéz volt, sok technikai problémánk adódott. Mostanra viszont kezd összeállni a technika. Azt azért látom, hogy bármi nem történhet meg, vagyis a világbajnoki cím elérhetetlen, de az első ötbe bekerülhetek, erre van esély.
– Tavaly privát világbajnoki címet ünnepelhetett, idén már félgyári támogatást kap a Hondától, amely a mezőny egyik legjobbja. Nyilván megnőtt az ázsiója. Érzékel ebből valamit?
– Nem különösebben érzem ezt, inkább a környezetemben lévők mondják nekem, hogy többen már másképp néznek rám. De ez nem is érdekel, nem foglalkozom vele.
– És anyagilag sem érzi, hogy jobban megy a szekér?
– Három éve ebből élek, de az anyagi lehetőségeim nem igazán változtak. A szezon elején mindig kötünk egy szerződést, amelyben megállapodunk egy fix összegben, aminek örülök, mert szeretek mindig hosszabb távra tervezni. És ami igazán lényeges: abból keresem a pénzemet, amit szeretek csinálni. Ez keveseknek adatik meg, szerencsésnek érzem magam!
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!